Underbara Opus bilprovning

Prata om vad du vill

Re: Underbara Opus bilprovning

Inläggav Crona » 12 juni 2015 kl. 14:36

Ojoj jag börjar nu förstå varför det blev som det blev från början, denna hade nog även jag underkänt :roll:

Beställ en ny skylt från Someford eller liknande, tror att man på vissa ställen kan få den stansad om man skickar med ett regbevis, men då du sen verkar sakna luftstyrningen framför kylaren så montera den rakt i fråntplåtens överkant.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!

Användarvisningsbild
Crona

Bilar:

Inläggav pickupen » 12 juni 2015 kl. 19:09

Visst är placeringen galen men den har suttit där i många år så varför börjar dom bråka om den nu. Om den hade varit oläslig eller trasig kan jag förstå att den ska bytas/flyttas. Vi har här ett fordon som är 51år gammalt och ska hanteras därefter. När våra barn tar vid lämnar vi något historiskt efter oss som t. ex en galet placerad chassieskylt
pickupen

Bilar:

Inläggav mowog85 » 29 december 2017 kl. 10:33

Väcker den här tråden....
Har en 69a och på den finns vad jag hittat bara den fastskruvade plåten fram brevid huvlåset,i golven på höger finns dock en ditsvetsad plåt men den har ett annat nummer,karossnummer :?
Vågar man uppsöka besikningen så?

Fyra filmer varje människa bör se.
Användarvisningsbild
mowog85

Bil:
Saknas

Inläggav pickupen » 29 december 2017 kl. 11:17

Har någon av plåtarna samma siffror som chassienumret på ditt regbevis? Dom satte dit en plåt med en radda siffror som är något slags bygg/tillverkningsnummer som inte har med chassienr att göra. Sitter ofta i närheten av huvlåset har jag för mig. Chassienumret borde vara det som du har under passagerarstolen. Är det en ditsvetsad plåt har man nog bytt golv någon gång. Dom brukar vara stansade direkt i golvet. Dom började med det i slutet av 60-talet så det borde stämma på din bil. /Thomas
pickupen

Bilar:

Inläggav Crona » 30 december 2017 kl. 12:47

Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!

Användarvisningsbild
Crona

Bilar:

Föregående

Återgå till Ordet är fritt