av Danielsson » 23 juli 2010 kl. 12:28
Kirill, var det positionsljusen? Vilken fruktansvärd klåpare som satt dit dom, hängde ju lös inne i motorutrymmet, ingen isolering alls på lampan.
Det hela löste sig iaf som så att jag for på besiktningen och lyckades släcka 6 av 7 tvåor, bara positionsljusen som jag inte lyckades släcka, då de som jag anade var dimljus. Hade besiktningstiden 07:00 dagen före midsommarafton, fick en månad till på mig att fixa ljusen, så jag snabbade mig hem, hittade en tid 16:00 samma dag, ringde runt till alla bildelsaffärer i sundsvall utan någon lycka att hitta 7" lyktor med positionsljushål. Drog fram borrmaskinen och gjorde egna hål och köpte 5W lampor som jag satte i. Nästa besiktning hann jag inte ens stänga av bilen på förrens han sa att det var klart.
Fruktansvärt skönt nu med besiktigad bil. Kopplade förresten ur dimljusen och tejpade för dom med eltejp inför sista besiktningen, tejpen är borta nu men dom är fortfarande urkopplade.
Och jag är i ett gränsland just nu om jag ska byta fronten eller inte, gillar mer och mer clubmanfronten nu sen jag fick dit breddare och hjul, fast endå, rundnosen är bra fin.
Tack för hjälpen iallafall, skönt att kunna brumma vidare i två år till..
Austin Mini Clubman '72
Yamaha Chappy LB50