Flera officiella klubbar

Prata om vad du vill
makervall
Kontakt:

Flera officiella klubbar

Inlägg av makervall »

Är det någon speciell anledning till att det finns två officiella klubbar i sverige, mini club sweden och mini seven club?

Har de bara startats av olika personer och blivit kvar som de är?

Som jag har förstått det så är man mer än välkommen till alla träffar vilken klub man än tillhör.

Är det någon egentlig skillnad mellan klubbarna?

Jo, jag skulle kunna ha ställt frågan i deras forum, men tror att jag får snabbare svar här.

/Magnus
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

på tal om annat så såg jag att du frågat runt lite på andra forum om att lämna kaross på blästring eller "syrabad" (alkaliebad är det egentligen) fick du nåt svar om det? vart man kan lämna?
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
igel_son
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

de där med klubbarna skulle jag med vilja ha svar på! Jag har inte gått med i någon än för jag vet ju fan inte vilken man ska gå med i :?
Användarens profilbild
humbug
Kontakt:

Inlägg av humbug »

Jag vet inte exakt skillnad på klubbarna men de har lite olika geografiska upptagningsområde, både träffar och medlemmar. Mini Club Sveden är främst i södra och västra Sverige och Mini Seven Club är mer Stockholm med omnejd. Rätta mig om jag har fel. Det är inget hinder att var med i båda klubbarna, det är nog några som är det.

/ Pierre
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Användarens profilbild
kerguelair

Inlägg av kerguelair »

är med bägge, och det där med det geografiska stämmer mycket väl. Sen fattar jag inte heller värför klubbarna inte går ihop, men å andra sidan är jag inte aktiv medlem så att säga.
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
makervall
Kontakt:

Inlägg av makervall »

Då var min undring inte så obefogad då ;)

Helipop, Nej inga bra svar från dem. Men en bekant sa att alla blästerfirmor med största sannolikhet skulle ta sig an att blästra med tex valnötsskal om man bara frågade lite snällt. Är tydligen ingen större skillnad på utrustning. Men som sagt så har jag inte fått några riktiga svar på frågan. Skulle ju skoj å börja på en kaross helt utan rost även om hålen återstår.

/Magnus
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Mmm jag skulle vilja det med. Som du kan se på mitt projekt så var det varken hälsosmat eller roligt att andas damm och se hur garaget förvandlas till ett helvete som måste saneras med lackdamm. Man vill ju inte ha dammexplosion när man börjar svetsa sen. Det låg verkligen 2 mm damm på golvet på sina ställen och då var det endast taket som jag slipat. Ska slipa golv fronten golv invändigt osv osv med. Blää
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Skriv svar