Hjälp med att tyda om bilen är + / - matad??
-
http://www.minimania.com/images/wiring/ ... ring11.pdf
hittade detta och årsmodellerna är ju från 64 till 67 och enligt detta är den ju minusjordad. nu blir det till att gräva i kojan och se.
GOD JUL PÅ ER ALLA!
hittade detta och årsmodellerna är ju från 64 till 67 och enligt detta är den ju minusjordad. nu blir det till att gräva i kojan och se.
GOD JUL PÅ ER ALLA!
Jordning
Min bil har en jordkabel från minuspolen till karossen. Betyder det att bilen är minusjordad ? ( Kan det vara så enkelt? )
Optus
Optus
-
- Kontakt:
Re: Jordning
optus skrev:Min bil har en jordkabel från minuspolen till karossen. Betyder det att bilen är minusjordad ? ( Kan det vara så enkelt? )
Optus
SVAR : JA
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Kirill,Manne skrev:Har ju varit lite snack om det innan. Jag har ett par gamla artiklar från tidningen Motor från 1959 om Austin Seven/Mini, alltså samma år som kojan introducerades som jag kunde lägga upp.......Kirill skrev:Copyright vad är det :roll:
jag kan maila dig artiklarna när jag scannat dem så kan du lägga in dem där de passar. Jag mailade Motormännen och fick ok att lägga upp dem bara vi källhänvisade till dem samt publicerade hela artiklarna. Jag bifogar kopia på mailet från dem då också.
/ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)