Läcker...
Läcker...
Jag har haft ett trasigt värmepaket (antagligen har det frusit någon gång i tiden och då har någon försökt att löda ihop det) så jag har bytt det. eftersom det läckte insåg jag att jag hade vatten i mattorna och tog ut dem för torkning.. sjävklart var det rostigt golv under! Stålborste och slipning och därefter hammarlack! MEN ACK! Nu ser jag att det läcker [olja] från bromspedalen... Föregående sa att han bytte bromscylinder.. vad behöver jag göra om det läcker in?
Re: Läcker...
Det är nog renovering eller byte som gäller bara tyvärr. Men kolla så du är säker på att det är huvudbromscylinder, kan ju vara kopplingen med..
Det kommer definitivt från bromspedal/cylinder! Beställa en ny cylinder? Eller vad innebär "renovering" repektive "byte"? (Sorry, noob!)
Men... hittade två knappnålsstora hål i golvet också. Så det blir väl att lära sig svetsa också...
Men... hittade två knappnålsstora hål i golvet också. Så det blir väl att lära sig svetsa också...

Finns renovering satser till huvudcylindern, kan vara lite klurigt att få isär den men de går 
Det blir helt klart billigare än byte, dvs köpa en ny..

Det blir helt klart billigare än byte, dvs köpa en ny..
-
- Kontakt:
är det en krets eller 2 krets???????
eller om du inte vet,vad är det för kojja och årsmodell??
eller om du inte vet,vad är det för kojja och årsmodell??
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Jag tror det är 2-krets, och den är antagligen bytt en gång... i lådan med "grejor" som följde med bilen finns en bromscylinder...
Jag har dragit åt allt runt bromscylindern i motorrummet och det verkar ha stoppat det, men det är ju inte riktigt tillfredställande... bromsar är ju hyffsat bra att kunna lita på tycker jag...
Jag har dragit åt allt runt bromscylindern i motorrummet och det verkar ha stoppat det, men det är ju inte riktigt tillfredställande... bromsar är ju hyffsat bra att kunna lita på tycker jag...