
Nu har jag några frågor angående hela jobbet:
1. Vad bör jag tänka på när för att få ur motorn. Jag har gluttat i servicemanualen och Hayner och det verkar inte vara "rocket science". Behövs det några specialverktyg, finns det saker som "alltid" brukar gå sönder när man skruvar ur motorn och som det underlättar om man har hemma?
2. Finns det några andra packningar än dom ovan nämnda som man bör tänka på att byta (och som går att byta utan specialverktyg och kunskaper)?
3. Är det värt besväret (läs: pengarna) att, när motorn ändå är urtagen, köra den till Jana (till exempel) och få hela motorn/växellådan genomgången. Vet nån vad en sån manöver kostar? Inte renovering och utbyte av alla rörliga delar utan bara en genomgång (byte av packningar, rengöring osv).
4.Måste man göra några inställningar sen är man väl fått tillbaks motorn in i bilen, tex. tändning etc.?
5. Andra saker jag bör tänka på?
Bilen är en Clubman -71 med 998:a (allt i motorrummet orginal).
Alla tips mottages tacksamt!

//janne