undrar om det är någon här som har någon aning vad det kan vara fel på min nya bils motor det är en 1275gt
bilen har inte vart igång på tre år och så jag bytte olja filter men oljan rann väldigt segt genom toppen sen när jag äntligen hade fått i allt och haft lite olja i cylindrarna och vred runt motorn utan tändning och soppa inkopplat så ville sig inte mätaren röra sig och tog sedan bort anslutningen till oljetrycket på blocket för att se om det kom någon olja men nej det kom ingen nån som ha nått tips på vad det kan vara eller är oljepumpen eller nån oljekanal till täppt./marcus
inget oljetryck
inget oljetryck
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
1275 GT BANBIL -73
Re: inget oljetryck
ta bort reduceringen å tryck i olja med en oljekanna!
när du har röret till mätaren borta så trycker du olja bakvägen till pumpen så den blir blöt igen! funkar det inte då så....
fick pilla som fan med min nu i våras efter renoveringen för den ville inte alls annars!
när du har röret till mätaren borta så trycker du olja bakvägen till pumpen så den blir blöt igen! funkar det inte då så....
fick pilla som fan med min nu i våras efter renoveringen för den ville inte alls annars!
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
efter ha fått lite tips har jag nu fått oljetryck och vågat starta den så då var det ett problem löst nu kommer bromsarna härnäst./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
1275 GT BANBIL -73
Hur gjorde du? Vad var problemet?
/Joel
/Joel
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
- Litenmentuff
mm det värsta som finns är trådar där folk kommer på felet och sen inte skriver vad som va lösningen.. 

V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? 

fick tips om att ta bort slangen som går från motorn till det extra oljefilter och fylla det med olja sedan fylla båda oljefilterna med olja sen tryckte jag olja bakvägen genom oljetryckhålet och oljereduceringshålet med en oljekanna och tog bort tändstift så motorn gick runt lättare då fick jag nålen att röra sig lite så att jag vågade starta bilen och då kom oljetrycket nästan på en gång./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
1275 GT BANBIL -73
- Litenmentuff