Jag har monterat ny förgasare, och kan inte montera slangen för vevhusventilationen på denna.
Vad brukar ni göra i dessa fall?
Hasse
Vevhusventilation
Re: Vevhusventilation
jag tog en burk och körde ner slangen i tänk bara på att det är något hål uppått så det kan andas men inehållet från slangen hamnar i botten typ en spolarvästke flaska
mvh
mvh
vad har du för årsmodell på hundkojan innan 68 behöver man inte ha sluten vevhusventilation du kan slangen droppa ut på backen men jag brukar klämma fast slangen längs kylaren så den mynnar ut i hjulhuset./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Om jag fattat det rätt så har jag det tvärtom. Min slang från förgasaren är pluggad. Men sånt har du säkert redan kollat upp och det är säkert inte samma sak när det är från andra hållet...wille skrev:Jag har monterat ny förgasare, och kan inte montera slangen för vevhusventilationen på denna.
Vad brukar ni göra i dessa fall?
Hasse
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
- Litenmentuff
och om man absolut inte vill andas vevhusventilationen och få en bra vevhusventilation. (viktig på vissa motorer) så köper man "backventil" och svetsar på avgasystemet och ansluter vevhus ventilationen där.
så "sugs" vevhusventilationen" ut av avgaserna hela tiden= lika med bra vent och backventilen är till för om du får baktändning i avgasystemet så ska du inte få ett enormt baktryck den vägen. som blåser en packning eller så även om den risken kanske är liten.
nu vet jag inte om det är en bra lösning på kojja motorn men är det iallafall på gamla v8:or
så gjorde jagför å få en riktigt bra vevhus vent på min v8:a maskin. efter tips å råd av motor guru's.
+ i kanten för att man slipper få ut oljedimman i motorutrymmet utan det kommer ut ur avgassystem så man slipper andas in skiten å skita ner hela motor utrymmet med olja.
så "sugs" vevhusventilationen" ut av avgaserna hela tiden= lika med bra vent och backventilen är till för om du får baktändning i avgasystemet så ska du inte få ett enormt baktryck den vägen. som blåser en packning eller så även om den risken kanske är liten.
nu vet jag inte om det är en bra lösning på kojja motorn men är det iallafall på gamla v8:or
så gjorde jagför å få en riktigt bra vevhus vent på min v8:a maskin. efter tips å råd av motor guru's.

V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då?