Hylsan skrev:Nu hoppas jag att jag inte säger något dumt, men på min Honda så knackar det när drivknutarna börjar bli slitna.
/Hylsan
Är det drivknutarna så har jag fått höra att man kan byta plats på dem, enligt någon ska det då bara smälla när du backar och svänger mycket, vågar du testa?
Annars är de väldigt prisvärda att köpa nya, mer jobbet som är jobbigt och kletigt. http://www.hytheperformance.co.uk/drivetain-hubs-misc/cv-joint-new-outer-disc-type-828559-314216-514634.php
£23 är väl lite drygt 250:- med dagens valuta. Visst går Sveriges valuta åt skogen men det gör även englands så passa på!
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
jag skulle ju inte köra om det låter illa kan ju kosta ännu mer att laga det då om det nu är t.ex hjullagret som kanske skär och då får du nog byta lite mer delar än bara lagret.
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Låter det illa när du kör rakt fram så hade jag nog inte kört mer.
Vet jag har kört några månader men då har det bara knackat när jag svängt och då ska det inte vara någon direkt fara, men knackar det när man kör rakt fram så är det illa åtgånget.
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Du kan ju alltid hissa upp bilen, lås hjulen på nått sätt (be frun håla på bromsen eller om du har ramper). Kryp under och se hur mycket du kan vrida drivaxlarna. Då kan du i alla fall jämföra speletglappet de båda sidorna. På min var "gummikutarna" helt slut, gick metall mot metall. Vet inte om du har gummiknutar eller "de senare.