ohoj ska svetsa lite med min clubman igen men denna gång vill jag vara hemma och pyssla.
så tänkte hör med er som köpt någon BILLIG svets på jula biltema (osv) finns ju massor av olika märken och prisklasser har provat å svettsa med BRA svets och flusstråd gick helt ok skvätter rätt mycket men det funka.
så nu undrar man flusstråd och en billig svets från jula eller biltema är det nått som fungerar eller kommar jag bli galen någon som testat?
tack för alla tips.
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då?
Äger en Jula mig svets. Tycker den duger till det jag gör även om en Kempi gärna skulle på rulla in i garaget.
Överallt där jag har läst om svets så säger de att svetstråd med flussmedel, dvs utan gastub, är helt värdelöst så jag skulle inte chansa.
Skulle jag köpa en svets idag skulle jag scana blocket efter en bättre begagnad istälet för att köpa en sämre ny, om du förstår vad jag menar.
Jag håller med föregående. Köp en av känt märke så har du lätt att köpa reservdelar oxå. Jag köpte en stor bra svets men gammal så det är lite jobbigt att hitta delar, men den är underbar att använda.
Kör själv med svärfars MIG svets ifrån Jula och tycker den fungerar perfekt! Vi har även konverterat om denna nu till europakoppling så nu kan vi byta slangpaket hej vilt om vi vill.
svetstråd köper du billigast på feltema, sen har du JULA och Swedol...
Tänk även på munstyckena, har du 0,6 tråd så ska du ha 0,6 munstycke...
oki lägger väl jag en 1000lapp extra¨och får en med gas möjlighet och så testar jag med den hemska flusstråden å ser annars får man väl köpa hemskt dyr gas och dyr tråd istället
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då?
Köpte 5 Kg tråd på Swedol för strax över 200 kr och den fungerar skitbra!
Sen ska man ju inte köpa på sig mer tråd än man behöver, så 5 Kg räcker rätt långt då man vill undvika att få rost på tråden som kan fucka upp ALLT vad trådmatning heter O_o
Ett litet tips om du ska svetsa mycket. AGA sæljer ju bara loss 5-litersflaskor men hos AIr Liquid-återførsæljare kan man numera køpa loss 20-litersflaskor. Dessa har æven en "fast" klocka/regulator så att denna servas/kalibreras samtidigt som du fyller flaskan. Jag har precis køpt en sådan flaska sjælv. Gick loss på 5700 riksdaler før full flaska och en fyllning kostar i krokarna runt 700kr.
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39