Tänkte ta och testa båda mina spolarvätskemotorer och vad jag kommer ihåg så var det direktkopplat på min förra koja, alltså direkt från solenoiden till en knapp inne i kupén som gick till ena stiftet och en som var jordad... Stämmer detta?
Tänkte ta och testa båda mina motorer jag har hemma med min bilbatteriladdare som ger 12V, 7A ut... Någon som vet om det räcker eller bör jag använda en säkring på kabeln innan?
//Kirill
Testa spolarvätskemotorn?
Re: Testa spolarvätskemotorn?
Nä det räcker allt, motorn tar ju inte ut mer ström än den behöver, o det lär ju inte vara några 7 amp iaf!
O säkringen är bara till för o stoppa strömmen när det blir nåt överslag. Det som händer isåfall är att kabeln blir så varm att den kan ta eld, men det tar bra med tid det med, det ryker fint o du blir varm om fingrarna en bra stund innan!
O om det nu skulle hända så håller du ju i den, bara o slänga undan! Värre om du har en kabel fast moterad genom halva bilen. Så lägg du på kablarna utan oro!
O säkringen är bara till för o stoppa strömmen när det blir nåt överslag. Det som händer isåfall är att kabeln blir så varm att den kan ta eld, men det tar bra med tid det med, det ryker fint o du blir varm om fingrarna en bra stund innan!

O om det nu skulle hända så håller du ju i den, bara o slänga undan! Värre om du har en kabel fast moterad genom halva bilen. Så lägg du på kablarna utan oro!
Re: Testa spolarvätskemotorn?
Jag har gjort kabelbrand i en koja och det räcker 

Re: Testa spolarvätskemotorn?
Fattade det som att du hade dem omonterade, men har du bara en av kablarna löst så du bara kan rycka bort den om det nu skulle bli varmt så funkar det på samma sätt om inte bättre än en säkring!