Irritation när man mekar.
Irritation när man mekar.
Tja, inte för att vara bitter eller så men skämt å sido, varför ska alltid allt gå sönder vad men en mekar, grrr typsikt. Det känns ibland som att allt bara har rostat ihop istället för att blivit ihop mekat på fabrik och det är därför bilen håller ihop. Va bara tvungen och av reagerar mig lite
när man e hemma å e dåligt.

jo jag vet lite hur du känner dig 
Man blir väldigt frustrerad när saker och ting inte fungerar när man mekar, det blir liksom inte roligt då längre.
Bara sådana småsaker som när jag skulle få bort fettkoppen till bakhjulet, vilken hade rostat fast. Detta gjorde att jag hade bilen upp-pallad i några veckor extra medans jag knackade lite då och då på skiten. Sen gick det snabbt och lätt att byta bromskölden, bromsar och allt, men det hjälpte inte ett skit för bromsarna funkar fortfarande inte
Då vill bara skrota skiten o köpa en ny koja som funkar.
Nu kommer säkert folk tänka eller skriva att "då ska du inte hålla på med kojor..."
Generellt sett så tycker jag det är roligt att meka och byta ut saker etc etc, men när det sen inte fungerar och man inte har tillräckligt med kunskap för att lösa det, det är då man känner att allt är emot en.
/Hylsan

Man blir väldigt frustrerad när saker och ting inte fungerar när man mekar, det blir liksom inte roligt då längre.
Bara sådana småsaker som när jag skulle få bort fettkoppen till bakhjulet, vilken hade rostat fast. Detta gjorde att jag hade bilen upp-pallad i några veckor extra medans jag knackade lite då och då på skiten. Sen gick det snabbt och lätt att byta bromskölden, bromsar och allt, men det hjälpte inte ett skit för bromsarna funkar fortfarande inte

Då vill bara skrota skiten o köpa en ny koja som funkar.
Nu kommer säkert folk tänka eller skriva att "då ska du inte hålla på med kojor..."
Generellt sett så tycker jag det är roligt att meka och byta ut saker etc etc, men när det sen inte fungerar och man inte har tillräckligt med kunskap för att lösa det, det är då man känner att allt är emot en.
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Re: Irritation när man mekar.
Värst är väl när man köper en koja och underhållet på bilen har knappt följts vilket resulterar i ihoprostade saker som behöver svetsas bort eller kapas bort =/
Därför ska man göra som jag gör,
strippa ner bilen HELT och bygga ihop den själv
Då vet man att sakerna går att få bort och man följer underhållet till punkt och pricka...
Därför ska man göra som jag gör,
strippa ner bilen HELT och bygga ihop den själv

Bra där, skönt att veta att man inte är själv men ALLA problem. Krille är inne på samma grej ut med allt sen plocka ihop allt med risken för att man inte får ihop det, "hur satt allt nu igen typ
"
Hylsan, ang skrota bilen så kände jag också när jag inte fick ihop bilen på parkering när jag fixade & trixade till 01:00 på natten med ficklampa.
En anna känd grej som alltid händer, när man skall bytta ut en sak till något bättre ja då går något annat sönderför att den nya grejen håller bättre en den gamla eftersom den är rostig.
Ibland känns det som man skall doppa hela bilen i WD40 3gånger i veckan för att det skall kunna gå och skriva i det.

Hylsan, ang skrota bilen så kände jag också när jag inte fick ihop bilen på parkering när jag fixade & trixade till 01:00 på natten med ficklampa.
En anna känd grej som alltid händer, när man skall bytta ut en sak till något bättre ja då går något annat sönderför att den nya grejen håller bättre en den gamla eftersom den är rostig.
Ibland känns det som man skall doppa hela bilen i WD40 3gånger i veckan för att det skall kunna gå och skriva i det.
det problemlösa tillståndet finns inte.
När ett mekaniskt fel är fixat uppstår omedelbums ett nytt fel. Det bara är så. Oavsett bilmärke, kylskåpsmärke, pojkvän, flickvän eller plånbok
När ett mekaniskt fel är fixat uppstår omedelbums ett nytt fel. Det bara är så. Oavsett bilmärke, kylskåpsmärke, pojkvän, flickvän eller plånbok

Fördelen med små bilar är att du kan få plats till fler i kön.
ydrolina skrev:det problemlösa tillståndet finns inte.
Det har sagts förut och det kommer att sägas många gånger till: Det är det "Murphys lag" handlar om, lagen om alltings jävlighet.......
/Robban
En del av Murphys Law:
Smile today.....tomorrow will be worse.
Optus
Smile today.....tomorrow will be worse.
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
HIttade en rolig spin-off på Murphys lag nämligen Muphrys Lag: om du skriver tillräckligt mycket kommer du förr eller senare att stava fel
Kom på en annan grej som är så irriterande. Man sitter där och mekar och är på förbättringsplanet för att byta ut gamla bultar, muttra och skruvar till 20tals kvalitet. Nepp inget passar även fast man varit där med skjutmått ; näää då är det en annan gänga i muttern ahhhhh.
UNC och UNF är inte samma gänga 
Enklaste är att man tar med sig bulten och mutter och köper nytt isf så man får rätt gänga

Enklaste är att man tar med sig bulten och mutter och köper nytt isf så man får rätt gänga

Det bästa är att man är så SMART och tar med sig mutter osv till butiken men man testar sucklart inte att det passar i gängerna för mutter, bult och osv är lika stora. Vissa lär sig av sina egna misstag och andra av andras misstagKirill skrev:UNC och UNF är inte samma gänga

jag lär mig aldrig. bilarna går bara sönder mer och mer fast jag försöker laga dem! Men samtidigt är det det som är charmen. Äntligen fått ihop den så den står på alla fyra men bara till att dra ner allt igen för får det inte att fungera, inte bromsar, hjullager, spindelleder eller drivknutarna. Ordentligt korkad...
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...