Lite motorstrul...

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Kontakt:

Lite motorstrul...

Inlägg av Ubba »

Jag tycker kojan går lite ojämt och ryckigt. Får vid stadskörning köra nästan hela tiden med choken utdragen helt. Kör jag med choken inne vill den gärna dö. Om jag kör med choken inne och gasar på händer det inte mycket utan bara hackar lite... Har det något med förgasaren att göra kanske? Vad ska man göra?

MVH Ubba
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Crow

Inlägg av Crow »

Kör du med SU förgasare? Kolla så den får tillräckligt med bränsle(filter/pump).Kört länge utan att kolla luftfiltret? Titta så det finns förgasarolja,kan va nålen åxå.
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Crow skrev:Kör du med SU förgasare? Kolla så den får tillräckligt med bränsle(filter/pump).Kört länge utan att kolla luftfiltret? Titta så det finns förgasarolja,kan va nålen åxå.

Förgasarolja finns. Misstänker att det kanske kan vara filtret, den beter sig lite så. Men borde den inte gå ryckigt även när man chokar då? Eller får den så mycket bränsle då att det kanske inte märks lika tydligt?
MVH Johan "Ubba" Åberg
Crow

Inlägg av Crow »

Kan va filtret som sagt.De e bara å skruva på. :D
suzi

Inlägg av suzi »

Hei!! For meg høres det ut som om motoren din får "falsk luft"! Dvs. at motoren suger inn luft mellom forgasser og topplokk...Et sted som skal være tett. F.eksempel manifold pakning eller en vaakumslange. Om motoren går fint på tomgang,er dette ikke problemet,men om du må choke på tomgang/varm motor,kan dette være problemet. Da kan du la motoren gå på tomgang med så lite choke som mulig, og spraye startgass rundt forgasser og innsugmanifold. Om motoren går jevnere da, har du funnet problemet!! Lykke til!! :lol:

Kul bil forresten!!! :wink:
Användarens profilbild
Babas

Inlägg av Babas »

min gick också lite rykigt men så sa en gubbe åt mig att förgasar oljan är för tunn så man ska hälla ut den och hälla i motor ojla 40/50 olja eller va den nu hette. men jag kunde köra med choken inne bara att det va lite hackigt. sen så gav vi den mer bensin också och då gick den riktigt bra:)
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Har ju ställt in bilen över vintern men ska nog åka ut och kolla till den någon dag. Saknar den redan... :( Då ska jag undersöka lite närmare.

Tack så mycket, allihopa, för tipsen! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Användarens profilbild
tellskog
Kontakt:

Inlägg av tellskog »

Problemet du har på din mini har jag på min Husaberg enstånka :D . Då är det nästan alltid till hundra procent skit i lågfarten och i ett litet munstycke som sitter i venturi ringen. Lägger den då i disel ett dygn sen går den som attans igen.

Vet inte om det gäller för SU som för Dellorto. Men till någon hjälp kanske än då... :roll:
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Hur gick det.. kommit fram till vad felet var? jag har just nu problem med att bilen fick för mycket bensin.. och efter mycket skruvande och efter att jag bytt luftskruven för den som satt där gick av.. så startar inte bilen alls.. men får kolla alla packningar och att vakuum slangen sitter där senare då..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Skriv svar