Helt klart förstår jag det!! Här kommer några bilder:k0nk3l skrev:Hej!
Verkar gå bra med kojan![]()
jätter bra projekt men de skulle va roligare att följa om du lägger ut bilder på arbetet du gör!!
Austin Mini 1000 Saloon-76:a - totalrenovering 2009-2012
Re: Austin Mini 1000 Saloon-76:a - totalrenovering 2009
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Har du målat navet också? Shit! Jag har mycket att lära! Kämpa på!
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Austin Mini Clubman -71

Återkommer med fler bilder inom kort!!
/Drutten
-
Ser bra ut,kommer själv att pulverlacka allt som går.
Har inte din uthållighet och tålamod
Det gäller bara att hålla ångan uppe och inte ge sig även om arbetet känns oändligt.....
Har inte din uthållighet och tålamod

Det gäller bara att hålla ångan uppe och inte ge sig även om arbetet känns oändligt.....
Inne igen från garaget.... höll på att svettas ihjäl.. hade gasolvärmaren + 2 element igång så det skulle torka snabbt (färgen alltså). Tog ett beslut att först rugga upp ytan på bakvagnen (ny från Jana) med sandpapper, sen tvätta med aceton (då lossnade färgen också.. ) tills ytan blivit avfettad. Sen lade jag bakvagnen ute på uppfarten på ett lakarn och sen dränkte jag hela delen i zinkspray. Den var helt grå och täckt när jag tog in den igen för att den skulle få torka inomhus.
När den torkat så målade jag första lagret hammarlack. Sen har jag sprayat in färg (dock inte hammarlack) i hålrummen i den. Kommer även spraya på linolja när allt är monterat och klart.
Nu håller jag alla tusen tummar jag kan för att detta rostskydd ska hålla tillräckligt länge så jag känner att jag tog ett bra beslut.
Tog lite foton också..
När den torkat så målade jag första lagret hammarlack. Sen har jag sprayat in färg (dock inte hammarlack) i hålrummen i den. Kommer även spraya på linolja när allt är monterat och klart.
Nu håller jag alla tusen tummar jag kan för att detta rostskydd ska hålla tillräckligt länge så jag känner att jag tog ett bra beslut.
Tog lite foton också..
- Bilagor
Kunde inte låta bli.. måste visualisera bilen för att orka hålla motivationen uppe!!

Kämpa på! Ge inte upp som en annan! Kom igen!
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Austin Mini Clubman -71
Ja, jag lovar att hålla utMinMorris skrev:Kämpa på! Ge inte upp som en annan! Kom igen!

Beställde nya tidningar idag.. mini world och mini magazine för att få mer inspiration också!
Tack för stödet!
Den kommer bli kalas-fin när den den blir klar! 
tummen upp!
/Hylsan

tummen upp!
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
härligt jobbat!
Kommer att bli jättebra
Kommer att bli jättebra

Här är en till som är lika knäpp, jag kan också drömma ibland om mina bilprojekt
, speciellt hundkojan... 

Nuvarande färdmedel:
-57 Buick Super 2d HT
-65 Mustang HT 302cui V8 *SÅLD*
-70 Mini 1000 Saloon *SÅLD*
-01 BMW 320 Cab
Mitt företag:
http://www.fordonshobby.se
-57 Buick Super 2d HT
-65 Mustang HT 302cui V8 *SÅLD*
-70 Mini 1000 Saloon *SÅLD*
-01 BMW 320 Cab
Mitt företag:
http://www.fordonshobby.se
Skönt att höra att fler är besatta av sina kojor
. Kvällen innan jag fick klart med köpet hade jag skitsvårt att sova.. låg och tänkte på kojan flera timmar.. var jättenervös för att jag inte skulle få köpa den av Ubbe. (precis som det inte finns fler i landet???) Men sen blev den min till slut och jag ångrar inget trots all rost och allt jobb. Konstigt, hade det varit vilken annan bil som helst hade man ju surnat ihop... men den här är ju så personlig och söt så man kan inte bli arg.. känns som mitt tredje barn nästan ...
Nej, idag blir det mera måla på bakvagnen... beräknar bli klar med den senast till torsdag. Imorron blir det PINK i Globen så då blir det inget gjort. I helgen är det kojmek på hög nivå.. längtar redan.. rena fina saker som ska återmonteras.. hoppas det blir som jag tänkt!
Hej så länge

Nej, idag blir det mera måla på bakvagnen... beräknar bli klar med den senast till torsdag. Imorron blir det PINK i Globen så då blir det inget gjort. I helgen är det kojmek på hög nivå.. längtar redan.. rena fina saker som ska återmonteras.. hoppas det blir som jag tänkt!
Hej så länge
Har impulsbeställt
nåt mirakelmedel mot rost som heter "HHS 2000". Det ska sprayas på alla skruvar och muttrar och på elektroniken för att förhindra rost så långt det går. Hoppas det funkar bara
Det var nån miniac som rekommenderade medlet på nån sida jag snubblade in på.. har nån annan provat?
/Drutten

/Drutten
-
Prova annars Wurths rostomvandlare.
Funkar kanon på alla plåtytor och ser till att du inte lackar in begynnande rost.
Omvandlar rosten till en typ av metallisk järnförening har jag för mig.
Funkar kanon på alla plåtytor och ser till att du inte lackar in begynnande rost.
Omvandlar rosten till en typ av metallisk järnförening har jag för mig.
Läste om Biltemas rostomvandlare. Det står att man även kan använde den som grund. Är det samma sak med rostomvandlaren från Wurst? Går den att måla över?
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39