Tyvärr finns det inte repkit till just min huvudbromscylinder (GMC159)

- huvudbromscylinderns inre
.... har hittat kit till andra men inte till min.. då får man köpa nån ny plastvariant och ersätta hela rasket... men jag tror jag hittat en lösning...

har ju verkstaden på jobbet där det går att tillverka en ny + slipa cylindern... ska prova iaf... jag återkommer med resultat...
Har kommit in från ytterligare 2 timmar i garaget.. började med motorn, Tänkte höra om NÅGON här vet om luckorna på motorblocket som jag visat tidigare i tråden sitter rätt?? Jag trodde att ena luckan var felvänd då ytterkanterna var skålade utåt, men nu när jag skruvade loss den och kollade mer noga så såg jag att det inte såg helt självklart ut att bara vända på den.
Skruvade loss vattenpumpen och hjulet till fläktremmen (som vackert fick slinka ner i syrabadet) Sen gjorde jag rent termostathuset och sprayade det blanksvart med temptålig spray.
Har bråkat ytterligare med andra prylar idag. Min man fick ge sig på att borra ur motorblocket där staget för motorfästet till karossen suttit. Den hade ju gått av (skruven alltså) så det blev att gänga upp ett nytt fint hål.
hade nåt hemmagjort fäste till generatorn som någon svetsat ihop som också ska ersättas..
ja, idag har det hänt lite därute. hoppas vi kommer lite längre imorn också!!