heemini skrev:Lossa givaren/flottören och kolla att den inte har fastnat.
Har faktiskt en kompis som hade liknande problem på sin Alfa. När han monterade ur givaren hängde det ett par gamla kalsonger runt den. Förmodligen nån som gjort ett provisoriskt tanklock nån gång
Funkar den inte alls (visar noll) eller visar den fel? Den kan vara nåt lajj med spänningsregulatorn... men du har ju ström. Hur mycket ström har du fram på mätaren? det ska vara 9 volt om jag inte misstar mig.
Har du kolla så att du inte har ett par kalsonger i tanken
jag hade problem med min mätare. Jag hade ju bytt givare i tanken, så det var inte den som var problemet. Men så här skall det vara: Ingående till spänningsregulatorn bakom hastighetsmätaren skall vara samma som batterispäningen(12volt). Utgående skall med motorn i gång vara "i snitt 10volt"(Enligt Jana). Om du har det och mätaren står i noll, är mätaren kass. Om du inte har spänning ut, men spänning in så är regulatorn bränd. Om du har ca 10 volt ut(eller mkt pendlande på en multimeter(OK!) samt att mätarn visar fullt hela tiden, har du en kortis mellan mätaren och givaren. Rätt vnligt problem med kortisar bakifrån med tanke på att alla kabler till (röven) går upp vi vänster b-stolpe och har en förmåga att klämmas av dörrstoppet varje gång du stänger dörren...