När jag sätter på tändningen "slår" eller knackar det i bränslepumpen, är det dags att byta eller?
Jag har inte märkt något att den inte ger soppa utan bilen går bra....man vill ju inte stå mitt i skogen en dag!
/ Henrik
Bränslepump
-
Bränslepump
Ragger
Mini 1275 Mk3
Mini 1275 Mk3
Re: Bränslepump
Är det den mekaniska pumpen du har?!
Testa att montera bort den och tryck in den som "pumpar" bränslet...
Är det så att du är ute efter en ersättare så släng iväg ett mail, har 3 st liggandes om du ska fortsätta med mekanisk eller om du slår på stort och köper en elektroniskt
Testa att montera bort den och tryck in den som "pumpar" bränslet...
Är det så att du är ute efter en ersättare så släng iväg ett mail, har 3 st liggandes om du ska fortsätta med mekanisk eller om du slår på stort och köper en elektroniskt

-
jag har inte kollat men troligtvis en mekanisk jag ska ordna de sista i dag tänkte jag, det är ju påsk kommande helg och då ska det vara bra väder, sägs det.....
Ragger
Mini 1275 Mk3
Mini 1275 Mk3
Har haft några bilar som knackar från bränslepumpen, dock ingen mekanisk. Men det har aldrig varit nåt problem, tror dom knackar original hehe
.

Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
mini 1000 -70
volvo amazon
Om det hörs ljud från bränslepumpen, så är den elektrisk. En mekanisk pump drivs av en axel någonstans i motorn. Hörs alltså inte när man slår på tändnngen, bara när motorn snurrar.
Optus
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
interpreter pump, tystnar när den fått tryck i ledningen;)