Min första mini, kokade på vägen hem vid inköp för några veckor sedan, bytte topppackningen enligt alla konstens regler men mätte inte om den var skev, tänkte att det borde vara lugnt med gjutjärn? Nu verkar det som att topppackningen har gått igen då bilen börjat ryka och vattennivån har sjunkit i kylaren. Jag blev lite putt och körde in bilen, tänker kika på den igen till helgen.
Om den nu drar vatten och ryker så borde ju topppackningen gått igen..

ush så tråkigt. Det är ju visserligen inget stort jobb att byta men det måste ju bero på att toppen ändå har slagit sig. Vi pratar om en 850 här, så jag undrar hur lönt det är att börja lägga för mycket pengar på motorn OM det nu är så att det går att byta ut den mot något annat, annars lagar jag givetvis bara.
Självklart önskar jag hjälp och tips på vart jag kan lämna in toppen. Men jag önskar också veta om det är möjligt och vad för åtgärder jag i så fall behöver göra för att få i en större motor. Vad jag redan kan gissa är att jag behöver kapa lite av golvet för att växelspaken sitter annorlunda på de större motorerna då min sitter nere i golvet.
/Philip