Inget fram eller bak lyse...
Inget fram eller bak lyse...
Ja som sagt så har jag problem med att få igång lysena efter en liten renovering.
Bilen har stått stilla i ca två månader, jag har haft bort fram lysena och blinkers för rostlagning mm.
Nu satte jag tillbaks dessa och nu vill inte lyset lysa när man har lysknappen i första läget. I andra läget, ( där man har hel/halv) fungerar fram lyset som det ska men baklyset fungerar aldrig.
Har klämt nya kabelskor på alla kablarna till framlyset för säkerhetsskull.
Hittar bara två säkringar i bilen på högersidan framme, å de är hela.
Allt fungerade som det skulle innan jag rev bort framlysena. Testade även å koppla bort framlysena för å se om det störde baklysena men de var lika döda då mä.
Är det någon som har några bra ideer? Bilel är ju aldrig speciellt roligt...
//Magnus
Bilen har stått stilla i ca två månader, jag har haft bort fram lysena och blinkers för rostlagning mm.
Nu satte jag tillbaks dessa och nu vill inte lyset lysa när man har lysknappen i första läget. I andra läget, ( där man har hel/halv) fungerar fram lyset som det ska men baklyset fungerar aldrig.
Har klämt nya kabelskor på alla kablarna till framlyset för säkerhetsskull.
Hittar bara två säkringar i bilen på högersidan framme, å de är hela.
Allt fungerade som det skulle innan jag rev bort framlysena. Testade även å koppla bort framlysena för å se om det störde baklysena men de var lika döda då mä.
Är det någon som har några bra ideer? Bilel är ju aldrig speciellt roligt...
//Magnus
Bil el är väl alltid roligt...
Du har troligen en hängsäkring över koppling/broms cylindrarna på vänster sida . kolla den. Den e till parkerings ljuset
/ Ola

Du har troligen en hängsäkring över koppling/broms cylindrarna på vänster sida . kolla den. Den e till parkerings ljuset
/ Ola
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Någon som vet vart kablarna från baklysena kommer fram till motorutrymmet? Där bak försvinner de ju in bakom tanken å sen är det lite krångligt å följaefter...
Hittade också en grå sladd som sitter jordad med en skruv under baksätet, den är avsliten och jag kan inte hitta vart den hör hemma. Några förslag?
//Magnus
Hittade också en grå sladd som sitter jordad med en skruv under baksätet, den är avsliten och jag kan inte hitta vart den hör hemma. Några förslag?
//Magnus