Värderings Hjälp tack
Re: Värderings Hjälp tack
Här kommer lite bilder
och 1 till
Bilen ser ju verkligen fin ut. Hade jag inte redan en så..........
Förutsatt att inredningen är OK och att den går bra och naturligtvis att det inte är för mycket rost så skulle jag inte sälja under 30.000:-
Sätt ut den för 34.000:- och låt de pruta lite.
Lasse

Förutsatt att inredningen är OK och att den går bra och naturligtvis att det inte är för mycket rost så skulle jag inte sälja under 30.000:-
Sätt ut den för 34.000:- och låt de pruta lite.

Lasse
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
- EXCEL,PATRIK.
Hej.
Ser bra ut. Saknas det inte ett skydd för låsmekanismen på soltaket?
Skulle tro att du kan få strax över 30 000 för bilen. Gör som Lasse sa och sätt 34 000 och låt folk pruta lite.
Lycka till med försäljningen
Patrik.
Ser bra ut. Saknas det inte ett skydd för låsmekanismen på soltaket?
Skulle tro att du kan få strax över 30 000 för bilen. Gör som Lasse sa och sätt 34 000 och låt folk pruta lite.
Lycka till med försäljningen
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Jo det saknas ett skydd i taket. Inredningen är hel. Det finns ingen rost vad jag sett. Förgasaren är renoverad för ca 3 år sedan. Motorn går bra men ryker lite vid start.
Såg inte att det saknades skydd. Mitt tak är ännu äldre och har en annan, sällsynt, mekanism för att låsa.
Lycka till med försäljningen!
Lasse
Lycka till med försäljningen!
Lasse
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Fick svar från www.transportstyrelsen.se/fordonsurval på min fråga om hur många Austin Mini 1000 med taklucka det fanns i Sverige.
"Det finns 12 st. med karosserikod för taklucka i registret."
Jag har även en kaross som finns med i registret fortfarande. en -76a.
Och massa delar liggandes.
Karossen är ombyggd för "flippfront" men själva fronten finns inte.
Det borde man kunna bli av med också va ?
Och massa delar liggandes.
Karossen är ombyggd för "flippfront" men själva fronten finns inte.
Det borde man kunna bli av med också va ?
Kul! Då har man en av 12!
Karossen går nog att bli av med om den har reg. papper. Det beror kanske lite på hur mycket delar som finns kvar och hur rostig den är. Men några stora pengar blir det inte.
Det är bara att plåta och lägga ut under säljes. Du behöver inte ta detaljbilder på delarna. De flesta här känner nog igen bra skrot på långt håll
Karossen går nog att bli av med om den har reg. papper. Det beror kanske lite på hur mycket delar som finns kvar och hur rostig den är. Men några stora pengar blir det inte.
Det är bara att plåta och lägga ut under säljes. Du behöver inte ta detaljbilder på delarna. De flesta här känner nog igen bra skrot på långt håll

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
He he okey, Jo reggpapper finns på karossen, Antar att värdet ligger mer i pappren än i karossen
.
Tänkte göra ett paket av allt, Minin + kaross + delar..
Kommer annons på blocket och här snart.

Tänkte göra ett paket av allt, Minin + kaross + delar..
Kommer annons på blocket och här snart.
Det måste vara påställda fordon. Sen får man lägga till "alla andra" benämningar typ BMC 1000, Mini 1000,torax99 skrev:Fick svar från http://www.transportstyrelsen.se/fordonsurval på min fråga om hur många Austin Mini 1000 med taklucka det fanns i Sverige.
Räknar man med alla-alla så blir det närmare 150 som har taklucka...
Men din är onekligen mycket fin!!!

- EXCEL,PATRIK.
Hej.
Roligt med antalet (12st) Jag har en Lasse en och en på bilderna åvan.
Undrar var de andra 9 är?
Patrik
Patrik
Värderings Hjälp tack
EXCEL,PATRIK. skrev:Hej.
Patrik
Men din är ju en 1275GT! Då är den ju inte med i de 12st påställda "Austin Mini 1000". Påställda 1275GT med taklucka finns det bara två st, din och en till

- EXCEL,PATRIK.
OJ, Då är man nästan ensam på vägarna med GT och soltak
Blir ännu mer nyfiken, var är den andra och är det soltak eller så kallad skyport? Någon som vet?
Häsningar
Patrik.

Blir ännu mer nyfiken, var är den andra och är det soltak eller så kallad skyport? Någon som vet?
Häsningar
Patrik.
Värderings Hjälp tack
Såg just att din bil inte har karroserikod för taklucka utan "bara" personbil. Detta bekräftar att trpstyrelsens fordonsregister inte är tillförlitligt
Så, det är alltså du och minst två till