Igår åkte jag till färghuset som lokala lackfirman tar sin färg ifrån. Tog med nya ratten, vars färg jag bestämt mig för) och tänkte positivt att det här skulle nog inte vara något problem att hitta. JAG HADE FEL....
INGEN färg de hade prover på var lika klar som den jag hittat. Hans tips var att titta hos Tipro och försöka få fram kulören den vägen.
I min desperation letade jag efter kulörbeteckningen hos ratttillverkaren men NADA.
Tipro´s hemsida har säkert kulörkartor men jag hittade dem inte, var dock rätt trött..

La mig en stund i soffan och spelade wordfeud och somnade en timma... sen blev det inget mer letande.. får fortsätta idag.
Sen uppstod ett nytt problem som jag förbisett. Jag hade tänkt lacka motorutrymmet och underredet + alla de dolda ytorna själv. Om man köper lackspray så är det enkomponets och det är lite klent tror jag (rätta mig gärna). Köper jag en burk så kan jag inte pensla en metalliclack (vilket jag inte visste heller) Det blir visst svarta ränder....

Nu återstår då det här problemet med logistiken. Hur har ni gjort med era kojor? Min tanke var att lämna in kojan så sent som möjligt på lack. För att inte repa den i onödan, men nu verkar det bästa alternativet vara att lämna in den rena karossen istället...... BLÄÄÄÄÄÄÄÄ, jag hatar sånt här med beslut. Har ju inte heller någon erfarenhet sen tidigare så NU BEHÖVER JAG RÅD HÄR, HJÄLP.....
/D