Min koja blev en dröm å köra efter uppgradering av nya gummicones,ställbara gasdämpare och hi-los.

EXCEL,PATRIK. skrev:Hej.
Innan du kastar bort gummidonen och lägger en massa pengar på ombyggnad av din hjulupphägningar, så ge dom en tjans.
Hur du än funderar och tänker göra så behöver du nya bussningar, så byta dessa. Nya stötdämpare lika så. Om du sen köper nya gummidon och Hi-Lo så kan du få bilen i den höjd som du vill, och en bil med mycket precis och bra väghållning.
Så skrota inte i onödan![]()
Hälsningar
Patrik.
Yes har førstått att det ær en hel del prylar som ska till på min lista, men har lite mer en vad jag skrev, men tænkte kanske inte att oljekylare , interccoler , ny brensle pump var så intressant så jag hoppade de.JBE skrev:Hundkoja utan turbo, suger...Jag bygger också turbo, men på 1275 A+...
Du behöver massor av dyra prylar...
Jag fuskar lite med att jag köpte en 1275 A+ från en mini metro turbo, så motorn är en original turbo motor....men jag tänker åka med mera laddtryck än 0,4...![]()
men det kräver massor av modifiering...lägre komp, olje kylning av kolvar,mer soppa tryck, intercooler..m.m..listan är lååång..
Det du behöver är:
Dubbla soppa ledningar (matning och retur)
krafftig el bensin pump
Bensintrycks regulator för förgasarturbo (får du inte bensinen att räcka till= trasiga kolvar / brända ventiler)
bättre fördelare för turbo ( här fins det hk att hämta och körbarhet, och dålig tändning=trasiga kolvar)
Intercooler (mer hk, lägre tänd temp)
Olje kylare
m.m..
vad før motor storlek har du byggt din turbo på? vet du vart man kan få tag på några ok kolvar till en 998 cc som ær lite vassare en orginal?minimini skrev:JE smide kolver har jag i min turbomotor
jag har læst på ett Engelskt forum att den ær klenare en 1275an, men ær jhu i førsta hand ute efter en hållbar rolig motor och inte max Hk.JBE skrev:Tyvär vet jag inget om 1000cc vevarna.. Bygg på en 1275:a
vet inget om 998 turbo, googla på je pistons.blackpearl skrev:vad før motor storlek har du byggt din turbo på? vet du vart man kan få tag på några ok kolvar till en 998 cc som ær lite vassare en orginal?minimini skrev:JE smide kolver har jag i min turbomotor