ja den var ju inte så farligt dyr...har sett en liknande "universal" men den gick på typ 300spänn..
Ska ändå köpa lite från minispares så...får väl lyxa till det lite även om man inte använder den så ofta...
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Köp en avdragare med fint gäng på bulten. De billiga från Minisport/Minispares är bara skit. Och eftersom svänghjulet kan sitta otroligt fast (ibland behöver man slå på avdragaren med en koppar slägga), borde avdragaren vara från ett bra märke. Själv har jag en från Snap-On, den funkar perfekt.
Jag använde en sån billig svänghjulsavdragare (snarlik minispares) under mååånga år! Den var t.o.m en aning defekt (då jag lånade ut den till en snubbe som drog in bulten direkt i veven?) Jag körde ibland med mutterdragare, värmde upp svänghjulet etc.. Ibland satt de som f-n men den billiga avdragaren funkade ändå!
Mitt svänghjul satt som berget, hade ingen lust att vänta på en riktig avdragare så jag offrade en gammal lamellkåpa, skruvade tre bult i tre fästpunkter, tog en trearmad avdragare från Feltema och fäste i kåpan. Spände och finbankade lite från startmotorhålet om vartannat. tog mig kanske tio minuter innan det lossade.