Inte mitt mest stolta ögonblick i denna projekttråd! Men jag slänger upp några av "de tråkiga" åtagandena här ändå.
Det så fantastiskt enerverande hörnet på en BMC Mini... Det under A-stolpen, och där det således brukar rosta. På min bil har någon varit flitig och bokat en plåt, pop-nitat och spacklat! Vad vederbörande dock "glömde" var att det stod ett öppet hål på ca 2x4cm som vederbörande "glömt" att lägga igen.. Därav det vattenläckage som uppstod ifrån detta hörn när jag var på retur ifrån Ring Knutstorp i somras, och åkte igenom värsta regnovädret i höjd med Vaggeryd. Jag fick sonika kapa bort det dö-kött så gott det gick, och knacka bocka till och slutligen fästa plåten i den knapphändiga friska plåt som finns kvar i det enerverande hörnet!
Snackade med en polare och nämnde mitt
sloppy mission något förlägen, men han hakade på i det jag bekräftade och var inte sen att fixa ett bra tätningsmedel som är enkelt att applicera likväl att avlägsna.. Och som håller idiot-tätt! Win Win situation trots allt!
I sommarens regnoväder så flödade regnvattnet in även på passagerare-sidan! Vid en närmare inspektion nu under hösten så gick det att kasta in stormhatten bokstavligen! Rosten har käkat sig igenom emellan luftintaget till värmepaketet och det friskluft-intag som sitter under högra A-stolpen (la som bilden ovan visar, igen friskluftintaget på vänstra sidan) Då jag ämnar använda ett annat värmepaket så bommade jag helt sonika igen det stora luftintaget. Men liksom vänstra innerskärmen/hörnet så fanns det pop-nitad plåt & spackel rostlagning i vanlig ordning... Så jag fick svetsa i den plåt som var friskast. Och ånyo täta med Win Win tätningsmassan!
Som sagt inte det stoltaste ögonblicket i mitt projekt. Men jag beskrev det som
forna fusklagningar göder fusk när säsongen närmar sig när jag slängde upp bilderna på min FB härom dagen! Det är ju inte långt kvar till våren förfan!