Honda Civic bromsar på Mini

Visa upp din bil och läs om andras projekt
jocke.carlsson

Inlägg av jocke.carlsson »

Jag använder mig av 10" hjul. Och angående hjullager så är det väll inte hela värden om man får byta dom lite oftare. Väntar man så länge med att byta dom så man är rädd för att tappa hjulen så har man troligvis kört så länge att de skulle varit slut även utan spacer.
jocke.carlsson

Då var de provkörda ordentligt. La i den nya byggda motorn i helgen så jag var ute å åkte i snöyran en stund nu i kväll och bromsarna funkar mycket bra. Tycker att det blen betydligt goare och distingtare brompedal.
Magnusen

Skivbromsar

Inlägg av Magnusen »

Hej

Skulle du kunna maila cadfilen på okfästet till mej så skulle jag bli jätteglad. Jag har ma@adcoat.se
Tack på förhand
Mvh
/
Magnus
jocke.carlsson

på väg
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Hej.. jag skulle vilja veta mer vad det är för ok som passar rent specifikt. tex ett par honda civic -85ok som heter shuttle eller liknande passar det eller är det olika ok? jag sökte mellan 84-87 på laga.se och hittade såna shuttle i stan, dock bara vänster. och det är inget krux med skivorna med eller?

kan bromsoken från en honda civic 88 passa? hittade såna på blocket nu. och det där med oventilerade skivor, är det viktigt?
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
jocke.carlsson

Ska jag vara ärlig så vet jag inte till 100% vad som gäller. Jag ska prova att göra med ventilerad skivor på pickupen när jag kommer så långt. Bara och prova
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Okay men jag kör på massiva då, men som sagt oken, vilka passar och vilka passar inte? passar alla mellan dom åren typ? 84-87 eller jag är helt grön på området..

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
jocke.carlsson

jag tror alla mellan 84, 87 ska passa shuttlen vet jag inte. tror det är ventileradeskivor på den. om duhar en mekonomen verkstad där du bor be dom kolla om det är samma ok
Användarens profilbild
johnson

Inlägg av johnson »

En fråga bara, hur gjorde du själva plattan från början? den som håller oken alltså? gjorde du nån mall i plåt och provade dig fram eller hur går man till väga? Har swift bromsar liggande till min som jag funderar på att slänga dit..
jocke.carlsson

fick en skissav en som gjort det tidigare se gjorde jag en cad ritning som vi körde fler open efter. Du kan få ritningen som en cad fil se har du den att utgå från om du vill använda swift grejorna
Användarens profilbild
johnson

Inlägg av johnson »

Ahå tackar.. har redan fått ritningarna av dig. får kolla på det lite nån dag å se om det kan gå att anväda din som grund iaf kanske :)
Morris

Bromsskivor bra länk

Inlägg av Morris »

Hej!
Kolla på http://www.dba.com.au
ladda hem standardkatalogen så finns alla mått på hondas skivor sid 44 mm
beskrivningen hänvisar till civic 84-87 men jag har läst om andra som har fått in ventilerade skivor dock ej med 10" hjul.
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Passar dessa skivor? Honda Civic 1.3 84-91

Morris

Inlägg av Morris »

nej. men om du gör om fästet for bromsoket så det hamnar längre in så kan det gå! -83 skiva är 50mm djup och -84 till -87 endast 44mm
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Men Jocke hae ju 84-87 skiva?

Skriv svar