Sida 2 av 2

Re: Hjälp/tips vid montering av .....!

Postat: 9 juli 2014 kl. 13:48
av Gerry
OK, det går framåt, men med myrsteg..

Nu har jag problem med att kopplingen inte vill koppla ur helt. Jag har luftat den ett par gånger och det ser OK ut. Har även följt guiden med justering av kopplingen, men oavsett hur jag gjort så skrapar det när jag lägger i växel.

Det ända som jag vet att jag ändrat är bulten som håller svänghjulet. Den gamla hade en liten "pigg" mitt på skallen som den nya inte har.
Gamla:
Bild

Någon som har tips?

Är det bara att fortsätta att lufta? Kanske testa att göra det baklänges genom att trycka in bromsvätska i luftnippeln.

Re: Hjälp/tips vid montering av .....!

Postat: 9 juli 2014 kl. 18:39
av Hollywood Vampire
Har även följt guiden med justering av kopplingen
Jag gjorde det samma, men justerade lite "på känn" det sista jag gjorde!
Annars låter det som att kanske behöver "knäcka" kopplingsarmen lite, alt. ordna en distans 8-10mm (har jag för mig) på pinnen som kliver in i slav-cyllen!

Re: Hjälp/tips vid montering av .....!

Postat: 9 juli 2014 kl. 22:30
av crowan
Jag körde med distans ett tag för att få ordning på det.

Re: Hjälp/tips vid montering av .....!

Postat: 15 juli 2014 kl. 12:04
av Gerry
Statusuppdatering och vill tacka för all hjälp/tips så här långt!

* Kopplingen (& lite annat) är fixad på Klark Classic Cars. Det verkade j*vligt enkelt, så jag försöker intala mig själv att det var all min luftning som gjorde förarbetet .
* Grenröret fick plats TROTS de stora gummiknutarna :D Det var jag långt ifrån säker på.
* Passade dessutom på att hälsa på hos bilprovningen i morse. Tänkte att i värsta fall får jag en bra 2do-lista till ikväll MEN jag fick med mig ett blankt papper! :shock:
Det är nästan så jag börjar tappa förtroendet för SBP.. Tidigare har jag ju fått skicka frugan för att få genom kojorna. :wink:

Kort o gott kan man säga att det mesta är under kontroll.
Har bara lite smått kvar.

* Få förgasaren att ge lagom mycket soppa till alla cylindrar. Just nu verkar den snåla till ettan & tvåan och skämma bort trean & fyran.
* Lägga en sista (?) beställning från MiniSpares innan IMM.
* Tempmätaren går upp på MAX trots att motorn inte verkar riktigt så varm. Elfläkten som har egen termostat inte startar inte, så förmodligen trivs inte mätaren med nya givaren.
* Behöver nog byta värmekran om jag vill få värme i kupén. Men att hitta en vinklad som inte läcker är inte så lätt.