Sida 2 av 2
Postat: 21 augusti 2006 kl. 15:57
av igel_son
En fundering till angående 12G295 toppen. Hur påverkar den kompretionen på en standard 998? eller de funkar som de ska?

Postat: 21 augusti 2006 kl. 16:26
av Per_cooper
igel_son skrev:En fundering till angående 12G295 toppen. Hur påverkar den kompretionen på en standard 998? eller de funkar som de ska?

12G295 toppen sitter på cooper 998 standard så det borde funka fin fint
Postat: 21 augusti 2006 kl. 17:55
av igel_son
okej, har hört nåt om att de ska skilja 4cc på topparna så att man behöver åtgärda det på nåt sätt. hört nåt om de?

Postat: 22 augusti 2006 kl. 08:13
av Gunnar_L
Saxat från Mini-Spares hemsida:
8<---8<---8<--- And then there's the machine-work needed to get it to work on your 998 - hefty re-facing to get CR to a sensible level since the standard head has a capacity of 24.2cc, the Cooper heads 28.4cc. That's a chunk to remove; charged by the cut it'll cost plenty. And having gone through all that - reliability is a problem - they're prone to cracking. --->8--->8--->8
Lite planing krävs alltså-
Postat: 22 augusti 2006 kl. 08:39
av igel_son
jo jag satt också å läste samma artikel igår, får kolla hur mycket en sån planing går på i samband med eventuellt isättande av nya säten m.m.
nån som har en gissning?
eller kommer de bli billigare med en stage 3 topp från minisport
