dvs danmark, tyskland, holland? (ca 75 mil)
http://www.viamichelin.com/viamichelin/ ... image2.y=7
Med eventuell övernattning i Tyskland.
Är ju alltid roligt med sällskap

/Hylsan
http://www.imm2009.co.uk/Hylsan skrev:
Kirill: Hum...näst-nästa gång blir 2009frågan är bara var??
/Hylsan
Några rättningar:Crona skrev:Ja det är inget att banga för, vill man slippa att köra över Danmark så är det 50 mil från Travemünde.
När vi åkte till Terwolde (också Holland) 1984 så tog vi morgonfärjan från Trelleborg och tog en övernattning framåt kvällen i Tyskland.
Hur smidigt som allt flöt på trots att vi var 10-12 bilar, kanske med undantag av Micke P som vi fick bogsera av färjan![]()
![]()
Tar man nattfärjan från Trelleborg så behövs ingen övernattning i Tyskland.
1992 så var det åter Terwolde men då tog vi vägen över Östtyskland lite längre självklart men helt klart en upplevelse att se bara 18 månader efter murens fall.
Självklart var det 1987 börjar tydligen bli senilminitokig skrev:Några rättningar:
1987 var det
Bogseras av färjan, det minns jag inte......
Men jag minns frågan som alla ställde:
"gjorde du service på kojan innan du åkte hemifrån?"
svaret på den frågan blev:
"Service? vad fina ord ni kan. Vad betyder det?"...
Man lär sig med tiden....
Det är aldrig fel med ett oljebyte på en koja då både motor, växellåda och slutväxel samsas om samma olja. Detta i kombination med dåligt synkroniserande växellådor gör det extremt viktigt med täta oljebyte.Hylsan skrev:Kan ju passa på att fråga här då vad man bör tänka på att byta/kolla upp inför resan???