Sida 2 av 2
Re: Från hydrolastic till coilovers?
Postat: 23 september 2008 kl. 18:05
av minimini
Låter nästan som ett jobb man i sanka fall får lämna in till nån med rätt utrustning...[/quote]
borrmaskin o gängtapp är inte precis rocketscience bör man klara av annars klarar man inte av resten av jobbet heller

Re: Från hydrolastic till coilovers?
Postat: 23 september 2008 kl. 20:35
av freden
minimini skrev:Låter nästan som ett jobb man i sanka fall får lämna in till nån med rätt utrustning...
borrmaskin o gängtapp är inte precis rocketscience bör man klara av annars klarar man inte av resten av jobbet heller

[/quote]
Skönt att slippa en del jobb ibland. Fast det blir oftast att man gör det själv ändå för att spara pengar...
Re: Från hydrolastic till coilovers?
Postat: 23 september 2008 kl. 20:47
av Ola
Can not be used WITH wet suspension. It can be used to replace wet suspension. I can see no use for the coil over kit on a street car and I especially wouldn't go to the trouble of converting a hydrolastic car to coil overs. Unless you are racing, the wet suspension is the best you can get for a street car. You can do things to make it handle a little better like adding front shocks or fitting the special bump stops. If you really want to have dry suspension, buy a dry suspension car, or make the conversion to the standard dry suspension...or even the coil springs. Chuck
Han e inte dum den där Chuck...
instämmer till fullo. Köpte en golf gti med coilovers runt om i söndags, och en mindre bekväm bil å köra på dåliga svenska vägar får man leta efter. Fast den e grym i rondell körning (som en koja med gummidon å tok varma A008 or)
Re: Från hydrolastic till coilovers?
Postat: 23 september 2008 kl. 21:16
av Manne
Okej, det blir väl en renovering av hydrolasticen då. Kanske kompletterar med ett par dämpare fram. Det positiva är ju att man får en massa pengar över att slösa på något annat:)
Är det samma vätskedon fram o bak? Har ett gäng liggande ock skall försöka välja ut de bästa.
/ m