Typa om 1980 mk4 till cooper s?
Re: Typa om 1980 mk4 till cooper s?
Ja, som ni märker så har jag inte så mycket erfarenhet och framförallt kunskap när det gäller detta med motorbyten. Dumt av mig att ta andrahandsuppgifter som jag funnit på nätet och skriva som om det verkligen var SFRO som meddelat MIG dessa data... Men om nu SBP har dessa uppgifter själv, kunde inte den som svarade på mitt mail bara skriva det? Eller ska JAG behöva leta reda på uppgifter som SBP fastställt och presentera dessa för dem? Kan någon säga mig vart jag finner dessa data över minins maxeffekter och/eller en hänvisning om vart det står fastställt så att jag har mer kött på benen vid nästa närkontakt med SBP?
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
- Litenmentuff
- Inlägg: 612
- Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
- Ort: Järfälla
Re: Typa om 1980 mk4 till cooper s?
det är här kruxet kommer in dom kan välja att inte klassa din austin mini 1000 som cooper s och ja då är det kört som jag skrev det är så träligt att det ska spela roll vem man får som regbesiktnings kille 

V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? 

Re: Typa om 1980 mk4 till cooper s?
Har för mig att i nån gammal tråd läst att det var någon här på forumet som jobbade som besiktningsman, kommer inte ihåg vem bara.
/ Manne
/ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Re: Typa om 1980 mk4 till cooper s?
jag ringde till sbp tekniska avdelning och där fick han jag pratade med fram uppgifterna, står även i sfro boken att hundkojan är godkänd för 126 hk av fabriken i cooper s spec. Tror inte att en besiktningsman med sunt förnuft rackar ner på 4 kolvsok, fiesta eller liknande, fast man vet ju aldrig 

Re: Typa om 1980 mk4 till cooper s?
Det är ju just det som är så tråkigt...att allt är ovisst, beroende på vilken "gubbe"man får och på vilket humör han är.G13B skrev:jag ringde till sbp tekniska avdelning och där fick han jag pratade med fram uppgifterna, står även i sfro boken att hundkojan är godkänd för 126 hk av fabriken i cooper s spec. Tror inte att en besiktningsman med sunt förnuft rackar ner på 4 kolvsok, fiesta eller liknande, fast man vet ju aldrig
/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Re: Typa om 1980 mk4 till cooper s?
Min 1980 mk4 får förbli utan motorbyte. Jag har köpt mig en -67:a istället. "Bmc 850 Austin de Luxe" som transportstyrelsen så fint kallar den. Nästan helt isärplockad och med flipp-front i plåt. Får med en Austin 1300-motor men tror nog att jag behåller mina drömmar om japanskt maskineri. Troligen Swift GTi men har även sneglat lite på Toyotas 4AGE-motor, 1600 cc med 112 hk och uppåt. Finns några i utlandet men är det någon som hört om den motorkonverteringen här i Sverige? Kanske är det lite väl ont om plats i en rundnos. Ännu så länge bara drömmar men nu har jag iallafall en projektbil och snart ett garage att påbörja operationen i...
Var förresten precis i franska alperna och insåg då att fransmännen inte är så fega av sig. Tre kojor stod längs med vägarna i byn som vi bodde i. På 1650 meters höjd och med ett snönedfall som kunde svälja betydligt större bilar...
Var förresten precis i franska alperna och insåg då att fransmännen inte är så fega av sig. Tre kojor stod längs med vägarna i byn som vi bodde i. På 1650 meters höjd och med ett snönedfall som kunde svälja betydligt större bilar...
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39