Tempratur

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Gerry
Kontakt:

Re: Tempratur

Inlägg av Gerry »

YES!
Jag var förbi garaget i lördags & testade att jorda temp-kabeln = tempmätaren rörde sig :)
Dessutom hade jag sparat min gamla topp och i den sitter givaren kvar.
Så, nästa gång jag är där blir det att byta.
(sist var jag på studentfest, så jag hade inte riktigt tid/rätt kläder för att mecka)

Tack för hjälpen/tips
//Gerry
Användarens profilbild
Gerry
Kontakt:

Re: Tempratur

Inlägg av Gerry »

Såå dääär ja.
Nu är tempgivaren bytt. Det tog ca 30sekunder och så fungerade allt som det skulle :)

Sen tänkte jag ta en sväng till Vadstena, men det håll på att sluta riktigt illa!
Efter ca 1km så kändes bilen lite ostadig & någon sekund senare hör jag ett klonkande ljud från framvagnen.
(Eftersom jag åkte på en grusväg så tänkte jag inte så mycket på en "sten" som jag fåg flyga förbi sidorutan)
= snabbt stopp intill vägkanten.
Det visade sig att jag tappat 3 av mina 3 muttrar på vänster framhjul (en mutter saknas sedan tidigare), men hjulet satt fortfarande på plats!!!!
Grymt flyt!
Jag hittade dessutom alla tre muttrarna efter bara någon minuts letande. Hur ofta händer det??
Nu hade jag tyvärr ingen domkraft i bilen, men efter att haft sån otrolig tur kan man inte klaga.
Dessutom var det ju strålande solsken & bara någon kilometers promenad tillbaka till garaget och hämta en domkraft.

Nu blev det istället bara någon mil lugn körning för att känna av hur kojan mådde efter vintervilan.
Skriv svar