Sida 2 av 2
Re: bild & namn på spolenburk/pumpa, MK II & III
Postat: 20 januari 2010 kl. 22:46
av Tulka
Här är förklaringen till allt mystiskt som händer på instrumentbrädan.
Tulka
Re: bild & namn på spolenburk/pumpa, MK II & III
Postat: 22 januari 2010 kl. 04:03
av JC T ONE
Hej Tulka,
tack for din stora hjälp me bildor, din värdefulla information har skickats till rätt person.
Har inte mycket plats, men din Mini skulle vi nog klämma in

har "bare" 11 Minis stående nu.
Det vist inte många såne MK II & III S i Sverige? har enbart sett MK I.
Men jeg är säker på att spoln påsan som sitter på en MK II 1000 är samma som på MK II S.
Vet du nåt om dom Svarta BMC mudflaps? har enbart sett dom i Sverige, men blev dom monterat när bilarna kom ifrån England? eller satt dom redan på?
Jens Christian
Re: bild & namn på spolenburk/pumpa, MK II & III
Postat: 22 januari 2010 kl. 11:53
av Tulka
Gissar att stänkskydden monterades i Sverige. Dom var inte dyra då och hade säkert suttit på någon Engelsk bil om dom hade varit lagervara i England.Vet att bilarna till importen i Södertälje lyftes upp och alla bultar och muttrar kontrolldrogs där under en period.Dåliga erfarenheter?
Tulka
Re: bild & namn på spolenburk/pumpa, MK II & III
Postat: 25 januari 2010 kl. 15:42
av JC T ONE
Hej Tulka, ja dom mudflaps är nog en "Sweden only" grej, men dom är super coola
Hur många Minis finns det i Sverige? och när stoppade importen av dom? i Danmark stoppade importen 1981, eftersom avgiften blev lagt om, så en Mini, 850 steg från 36000DK kr, till 66000DK kr cirka.
sen blev det i 1996 importerat 14 SPI Minis, 11 Coopers, och 3 Cabriolet.
i alla åren har folk själv gjort privat import, men det är inte många som finns, i åren imellem.
Jens Christian