Vad gör man nu då? Och vad betyder de ingjutna siffrorna isf??
Ja, ja... jag får väl sova på saken...
Det finns en modell på 1275 som har luckor och det är MKI Cooper S. Resten har inte luckor.heemini skrev:Jag kan ha fel...... men 1275 har väl inga "luckor" på baksidan. Det är väl bara 998 som har det?
Har du kollat topplockets nummer? 12G940 har jag för mig är det vanligaste numret på 1275 standardmotorer. Men även om det är ett sådant topplock så betyder det ju inte att resten är 1275......
De ingjutna siffrorna och tecknen är nog bara batch-numbers, dvs var och när blocket gjöts.
minijanne skrev:Såg att du hade blästrat motorfästet - ett tips är att byta båda motorfästena eftersom gummit trycks ihop genom åren - kostar inte många kronor och är krångligt att byta senare.
Tålamod????? Usch, det har jag såltFekkeman skrev:minijanne skrev:Såg att du hade blästrat motorfästet - ett tips är att byta båda motorfästena eftersom gummit trycks ihop genom åren - kostar inte många kronor och är krångligt att byta senare.
En bra investering, blir lite tajt när motorn skall i bara så ett gott tålamod är att ha framme till hands.![]()
/Robban