Sida 3 av 3
Postat: 4 maj 2006 kl. 09:23
av Jimbo
turbovan skrev:Jeg bruker en standard swift 1,3 gti motor (G13B) dobbel toppakning, turbo fra audi A4, kjører ladetrykk på 0,6 resultat på rulle var 159,6 hk på motor. (vekt på min bil 740 kg)
I henriks bil (4wd pickupen) bestilte vi lavkompstempler fra suzisport i australia, han har kjørt helt opp i 1,2 i ladetrykk, teoretisk over 200hk.
det rekker til å parkere det meste.
Den turbon du använder på vanen, är det A4 tdi-turbon eller?
Postat: 4 maj 2006 kl. 10:35
av Kalle_l
turbovan skrev:Jeg bruker en standard swift 1,3 gti motor (G13B) dobbel toppakning, turbo fra audi A4, kjører ladetrykk på 0,6 resultat på rulle var 159,6 hk på motor. (vekt på min bil 740 kg)
I henriks bil (4wd pickupen) bestilte vi lavkompstempler fra suzisport i australia, han har kjørt helt opp i 1,2 i ladetrykk, teoretisk over 200hk.
det rekker til å parkere det meste.
Vad har di för insprut/bränslestyrning då???
Postat: 4 maj 2006 kl. 10:44
av turbovan
Er faktiskt ikke sikker når det gjelder turboen, fikk den levert og størrelsen så grei ut, ladetrykket kommer ved ca 1500 rpm
jeg kjører megasquirt innsprøyting
Postat: 21 maj 2006 kl. 13:52
av mcthomas
Har ingen funderat på Mazdas mx3 motor ,
1.8 v6
vh thomas
Postat: 21 maj 2006 kl. 15:36
av johnson
mcthomas skrev:Har ingen funderat på Mazdas mx3 motor ,
1.8 v6
vh thomas
Den lät nog bli väldigt svår att få plats med,iaf där framme..
yttermåtten på den är ungefär samma som mazdas 2,5l..
Postat: 22 maj 2006 kl. 21:01
av mcthomas
johnson skrev:mcthomas skrev:Har ingen funderat på Mazdas mx3 motor ,
1.8 v6
vh thomas
Den lät nog bli väldigt svår att få plats med,iaf där framme..
yttermåtten på den är ungefär samma som mazdas 2,5l..
det var ju synd ju
Postat: 22 maj 2006 kl. 21:11
av Jimbo
mcthomas skrev:johnson skrev:mcthomas skrev:Har ingen funderat på Mazdas mx3 motor ,
1.8 v6
vh thomas
Den lät nog bli väldigt svår att få plats med,iaf där framme..
yttermåtten på den är ungefär samma som mazdas 2,5l..
det var ju synd ju
lite nyfiken bara hur kom du på idén? va har den för egenskaper`? vikt? hk? vrid?...finns juh ett baksäte man kan ta bort me....va lirar den me för vxl-lådor? går o göra nått riktigt kul av om den "passar" (går att passa in med) med deras 4x4 låda

Postat: 22 maj 2006 kl. 21:13
av mcthomas
johnson skrev:mcthomas skrev:Har ingen funderat på Mazdas mx3 motor ,
1.8 v6
vh thomas
Den lät nog bli väldigt svår att få plats med,iaf där framme..
yttermåtten på den är ungefär samma som mazdas 2,5l..
Honda motor har jag funderat på, men var kan man se ett färdigt resultat,
ritning på ram, bilder , helst vill man klara utmaningen om det är en utmaning...
Postat: 22 maj 2006 kl. 21:21
av mcthomas
Jimbo skrev:mcthomas skrev:johnson skrev:
Den lät nog bli väldigt svår att få plats med,iaf där framme..
yttermåtten på den är ungefär samma som mazdas 2,5l..
det var ju synd ju
lite nyfiken bara hur kom du på idén? va har den för egenskaper`? vikt? hk? vrid?...finns juh ett baksäte man kan ta bort me....va lirar den me för vxl-lådor? går o göra nått riktigt kul av om den "passar" (går att passa in med) med deras 4x4 låda

det var bara en chansning , 1.8 liter v6, det är ju en liten motor eller
vilket sound det kunnat bli, vikt o dimensjoner har jag inte hunnit få fram
Postat: 22 maj 2006 kl. 22:12
av Jimbo
mcthomas skrev:Jimbo skrev:mcthomas skrev:
det var ju synd ju
lite nyfiken bara hur kom du på idén? va har den för egenskaper`? vikt? hk? vrid?...finns juh ett baksäte man kan ta bort me....va lirar den me för vxl-lådor? går o göra nått riktigt kul av om den "passar" (går att passa in med) med deras 4x4 låda

det var bara en chansning , 1.8 liter v6, det är ju en liten motor eller
vilket sound det kunnat bli, vikt o dimensjoner har jag inte hunnit få fram
de där får du forska i

Postat: 22 maj 2006 kl. 22:25
av johnson
Har haft en ford probe (mazdas 2,5l V6) som har samma yttermått som 1,8 va ja vet..
min hade 163hk å vrid minns jag inte men det finns nog vassare allternativ skulla ja tro..men visst lät det gott med en V6 å öppet filter
bild på motorn så ser ni på ett ungefär iaf.. (ja vet,ja flyttade filtret sen

)

Postat: 24 maj 2006 kl. 13:38
av jonaskellander
Kalle_l skrev:Det jag oroar mig mest för är nog framramen det blir nog till att tillverka nytt ända från torpedväggen eller hur har ni andra löst det??
eller räcker det med att göra nya motorfästen....
sen kanske man ska byta upp sig vad det gäller bromsar!??! Tips??
det är mycket att klura på innan man börjar meka...
Hej.
Jag har en suzuki swift gti motor som ska i kojan. Min tanke är, efter att ha studerat olika lösningar på bla 16vminiclub (
http://smg.photobucket.com/albums/v494/ ... e/?start=0 ) att behålla så mycket som möjligt av original framram. Bygga om det som behövs med ex fyrkantsrör (konstigt ord, 25x25mm 1,6 mm gods.) samma som sevenbyggen görs av. Lite 3-5mm platt järn går nog åt också. Har inte bestämt mig för hur mycket av "inneskärmarna som ska bort, tänkte i alla fall göra en flippfront i plåt av det som går att återanvända samt ev lite ny plåt.
Vad gäller bromsar blir det antingen från swiften eller en hondaversion enligt en välbesökt tråd på detta forum. Har inte bestämt om den ska gå på 10" eller 14"....
/Jonas
Postat: 24 maj 2006 kl. 15:51
av turbovan
Hvorfor ikke bruke bremser fra metroturbo?
Postat: 10 augusti 2006 kl. 22:27
av johnson
Uppar denna tråd lite pga att ja råka springa på å köpa mej en gti swift nu

en 90..
Fick då med 2 extra motorer å ena blocket var 1,6l men gti toppen passar på den. dock är den ca 2-3 cm högre det blocket.
Vilket skulle nu swift killar använda? ja vill ju ha en lite ettrig motor så 1,3 kanske inte är fel då?
Härligt att vintern är räddad nu
Tänkte då försöka mej på att använda dess bromsar oxå om det går vill säga..
(turbovan! eran sida är mycket välbesökt av mej nu

)
Postat: 10 augusti 2006 kl. 22:35
av johan_palm
Mazdas Mx3:a har en sexa på 1,8 liter ja men den är på 133hk.....