Sida 3 av 5
Postat: 29 januari 2005 kl. 01:12
av oZZe
Det ända jag har gjort för att få på framvagnen är att skära bort lite på
innervingarna.,har inte ens en flipfront. Torped-problemet tänkte jag lösa med att vinkla upp insuget lite.
Postat: 29 januari 2005 kl. 12:02
av -Magne-
tagit ur luften eller?
Honda motoren med girkasse etc. er en del tyngre enn en Amotor!
Postat: 29 januari 2005 kl. 12:05
av -Magne-
oZZe skrev:Det ända jag har gjort för att få på framvagnen är att skära bort lite på
innervingarna.,har inte ens en flipfront. Torped-problemet tänkte jag lösa med att vinkla upp insuget lite.
Ok, så det er mulig å få inne motoren uten karosseri massakre, det var ny info for meg!

Postat: 29 januari 2005 kl. 12:07
av Jimbo
-Magne- skrev:tagit ur luften eller?
Honda motoren med girkasse etc. er en del tyngre enn en Amotor!
Har du vägt dem?
Postat: 29 januari 2005 kl. 12:09
av -Magne-
Jimbo skrev:-Magne- skrev:tagit ur luften eller?
Honda motoren med girkasse etc. er en del tyngre enn en Amotor!
Har du vägt dem?
Ikke personlig, men andre har
Vekt på vtec motoren er nesten 190kg
vekt på A-motoren er 155kg
så vtec er ca 35kg tyngre!
Postat: 29 januari 2005 kl. 14:12
av oZZe
-Magne- skrev:oZZe skrev:Det ända jag har gjort för att få på framvagnen är att skära bort lite på
innervingarna.,har inte ens en flipfront. Torped-problemet tänkte jag lösa med att vinkla upp insuget lite.
Ok, så det er mulig å få inne motoren uten karosseri massakre, det var ny info for meg!

det går att special bygga ett insug också:
http://www.16vminiclub.com/gallery/disp ... =28&pos=16
men jag tror att jag ska bygga en adapter som gör att insuget vinklas uppåt istället.
Postat: 29 januari 2005 kl. 14:41
av Jimbo
-Magne- skrev:Jimbo skrev:-Magne- skrev:
Honda motoren med girkasse etc. er en del tyngre enn en Amotor!
Har du vägt dem?
Ikke personlig, men andre har
Vekt på vtec motoren er nesten 190kg
vekt på A-motoren er 155kg
så vtec er ca 35kg tyngre!
men o andra sidan får du ner mer kraft i backen....
Postat: 29 januari 2005 kl. 17:15
av Cooper-74
-Magne- skrev:nei, har man lyst på v-tec så får men kjøpe seg en Civic!

Vilket misstag när sverige "gav bort" norge!
Inte nog med att dom har olja i massor, dom
har väldigt förståndiga människor också!

Postat: 29 januari 2005 kl. 17:16
av Ubba
Cooper-74 skrev:-Magne- skrev:nei, har man lyst på v-tec så får men kjøpe seg en Civic!

Vilket misstag när sverige "gav bort" norge!
Inte nog med att dom har olja i massor, dom
har väldigt förståndiga människor också!

Hahahaha!

Postat: 29 januari 2005 kl. 17:31
av Per Eklund
läste i nya nummret av Mini World, såg en annons där man kunde få opel motorer i sin Mini. 2.0 16v för 500.00 pund eller en 1.6 för 450.00 pund...
tror det va pund i varje fall =) . men blir ju rätt bra snurr i en mini med 2.0L motor i..
Men själv håller jag mej nog till äkta vara =)
Mini Power!!
/Per
Postat: 29 januari 2005 kl. 17:49
av -Magne-
og man kan sette inn suzuki swift 1.3 16vGTI motor og, mange muligheter, og alle er like teite
men det behøves ingen stor massakre for å få inne swift motoren.
Postat: 2 februari 2005 kl. 16:02
av Cooper Killen
Eller så gör man som jag

ger upp det där med framhjulsdrift och bygger mittmotor och bakhjulsdrift istället!!!!

Postat: 2 februari 2005 kl. 16:15
av -Magne-
Cooper Killen skrev:Eller så gör man som jag

ger upp det där med framhjulsdrift och bygger mittmotor och bakhjulsdrift istället!!!!

Hva slags motor skal du bruke?
Postat: 2 februari 2005 kl. 16:22
av Jimbo
Cooper Killen skrev:Eller så gör man som jag

ger upp det där med framhjulsdrift och bygger mittmotor och bakhjulsdrift istället!!!!

Fyrhjulsdrift vore coolt me, nån som gjort de?
Postat: 2 februari 2005 kl. 17:57
av -Magne-
Jimbo skrev:Cooper Killen skrev:Eller så gör man som jag

ger upp det där med framhjulsdrift och bygger mittmotor och bakhjulsdrift istället!!!!

Fyrhjulsdrift vore coolt me, nån som gjort de?
Jepp, Henrik Ottestad i norge har.
