är denna Cooper S något att ha?
-
- Inlägg: 46
- Blev medlem: 6 januari 2005 kl. 03:40
- Ort: Mjölby
Svar till Mini2 fast 4you.
Ursäkta trådkapningen, men vi kör snart tillbaka och peppar han med S-fyndet.
Svar om färg: Jo, du har rätt att svart med vitt tak är helrätt, fast ibland så far tankarna åt alla möjliga håll. Ett tag så var jag inne på smoke Grey med vit tak. Almond green är också alltid rätt men min förra bil (den var med i ett reportage i Klassiker)var lackad sådan.
Sedan har jag nu fått bli ägare till en 64 1071S som skall byggas ihop i vinter.
Jag har kollat runt lite om 1071 motorerna och det finns inte så mycket info om dessa överkvadradiska motorer.
Fast det lutar nog åt att det blir en topp från Mini Spare som verkar ha pris-kvalite rätta grejor. Su 11/2 tummare, skapligt hög komp jaa, det mesta utan att toktrimma.
Sedan får vi se; men tanken är att den skall bli en kombination av ban-träffbil så långt det går. Ljudisolering kommer det också att bli för jag åker mycket och gärna. För övrigt blir det ett retro race stuk med modern skyddsutrustning.
Har du något att berätta om dessa motorer; t.ex. åkerfarenheter, trimtips, vilken slutväxel o.s.v så är jag mycket tacksam.
För övrigt så beundrar jag dina bilar mycket (kanske då absolut mest din underbara 970 s) undrar om folk vet hur ovanliga och extremt värdefulla dessa bilar är?
Sedan är det ju en fråga om din 1071a, och visst orginal är ju alltid orginal, men ibland så är även gamla ombyggnader rätt. Färgkombinationen är häftig men min åsikt om frontspoilern är inte nådig
En kompis till mig har en helt orörd (sant, den är aldrig rostlagad eller renoverad) och den är tartan red med svart tak. Skitsnyggt
Hörs och ursäkta för trådkapningen.
Jag kan säga som plåster på såren att S-fälgarna köper jag gärna av ursprungsägaren till denna tråd
Anders
Ursäkta trådkapningen, men vi kör snart tillbaka och peppar han med S-fyndet.
Svar om färg: Jo, du har rätt att svart med vitt tak är helrätt, fast ibland så far tankarna åt alla möjliga håll. Ett tag så var jag inne på smoke Grey med vit tak. Almond green är också alltid rätt men min förra bil (den var med i ett reportage i Klassiker)var lackad sådan.
Sedan har jag nu fått bli ägare till en 64 1071S som skall byggas ihop i vinter.
Jag har kollat runt lite om 1071 motorerna och det finns inte så mycket info om dessa överkvadradiska motorer.
Fast det lutar nog åt att det blir en topp från Mini Spare som verkar ha pris-kvalite rätta grejor. Su 11/2 tummare, skapligt hög komp jaa, det mesta utan att toktrimma.
Sedan får vi se; men tanken är att den skall bli en kombination av ban-träffbil så långt det går. Ljudisolering kommer det också att bli för jag åker mycket och gärna. För övrigt blir det ett retro race stuk med modern skyddsutrustning.
Har du något att berätta om dessa motorer; t.ex. åkerfarenheter, trimtips, vilken slutväxel o.s.v så är jag mycket tacksam.
För övrigt så beundrar jag dina bilar mycket (kanske då absolut mest din underbara 970 s) undrar om folk vet hur ovanliga och extremt värdefulla dessa bilar är?
Sedan är det ju en fråga om din 1071a, och visst orginal är ju alltid orginal, men ibland så är även gamla ombyggnader rätt. Färgkombinationen är häftig men min åsikt om frontspoilern är inte nådig

Hörs och ursäkta för trådkapningen.
Jag kan säga som plåster på såren att S-fälgarna köper jag gärna av ursprungsägaren till denna tråd
Anders
Har du tagit över den eller säljer du den för din bekants räkning?crispin skrev:Länsstyrelsen fick ingen träff på registreringsnumret, vilket tydligen händer ibland.
Jag har iallafall beställ papper från england som jag hoppas ska komma snart. Sen blir det försäljning.
C
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Jag håller med skulle jag få en chans att hitta en sån här bil så skall den renoveras med varsamhet. göras körduglig å trafiksäker sedan skulle den användas. det som ska renoveras ska göras tidmässigt 60tal å orginal och utan massa modernt lull lull.
Bilar ska används å inte ställas in i ett fin garage å vänta på att värdet ska öka.
Håller med dej helt å hållet, vilken patina den har. 100 % rätt. blir helt knä svag..
Mvh Ola
Bilar ska används å inte ställas in i ett fin garage å vänta på att värdet ska öka.
Håller med dej helt å hållet, vilken patina den har. 100 % rätt. blir helt knä svag..

Mvh Ola
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Kan köpa det, gillar också "rat/patina"..det svåra är dock att renovera det som behövs utan att det ser nyrenoverat ut. Min brorsa har en 30-tals Mc som har "lite" patina, dvs den renoverades på 50-60-talet. Har för mig att han bytte någon skärm eller vad det var och då fick han ju repa, slipa och låta rosta lite för att få den att gå ihop med resten.
/ m
/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
har lagt till lite fler bilder och lagt ut den till försäljning.
http://www.hundkoja.com/forum/viewtopic ... 1751#21751
C
http://www.hundkoja.com/forum/viewtopic ... 1751#21751
C
Re: är denna Cooper S något att ha?
Nu är den såld förresten.
Tack till alla som hjälpte mig med information.
Tack till alla som hjälpte mig med information.
Re: är denna Cooper S något att ha?
hur mycket fick ni för den ? eller är det hemligt
TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
Re: är denna Cooper S något att ha?
Säger inte detminimini skrev:hur mycket fick ni för den ? eller är det hemligt

