Kul att ni gillar tråden!optus skrev:Mycket trevligt,
att det finns så många varianter på en liten bil, det tänker man inte på dagligen. Det vore kul att se några flera bilder på 1100 -modellen, med de sex olika märkena, ( badge engineering ) och 1800-modellen.
Jag har en Princess 1100 Vanden Plas
Optus
och du kan vara HELT säker...1100 kommer i stooora mängder framöver.
Det är min egen favorit. Själv uppväxt med dem!

*AVIS* lyckliga dej som har en sån goding..mmmmmm....slår det mesta i bilväg!!!
Det många ägare av vanliga (läs tråkiga) bilar inte fattar är 1100ans enorma väghållning.
Man kör ju från det mesta på kurvig väg. Att stensatta gator i äldre städer däremot inte är så
angenäma..är ju en annan sak

Skall även ta lite 1800 och den okända 3-litre.
Snacka om benutrymme i baksätet på 1800. där ligger tom M-B SEL i lä med hästlängder.
Både 1100 och 1800 var ju 40år före sin tid i konstruktion.
Övriga tillverkare har ju ännu inte kommit dit i utvecklingen.
Rost..säger någon om BMC...ja...de rostade nästan..jag säger bara NÄSTAN lika
mkt som dagens nya Mercor..det säger en del om BMC..men det säger MER om MB..*ASG*