Sida 3 av 3

Re: slaglängd koppling ?

Postat: 17 juni 2009 kl. 20:44
av Fekkeman
Doh! :shock: :shock:

Re: slaglängd koppling ?

Postat: 20 juni 2009 kl. 11:12
av drdude
Fekkeman skrev:Doh! :shock: :shock:
löser sig ska du se, men sa jag inte att du skulle kolla inne i den för ett par månader sedan!? hehe

Re: slaglängd koppling ?

Postat: 22 juni 2009 kl. 20:45
av desse
Hej alla glada.
Har en mini -73, har bytt lameller, men kan nu inte få slavcylindern att gå ut mer än 11mm. :shock:
Har luftat både framåt och bakåt, förlängt "pinnen", testat olika inställningar.
Ingenting hjälper.
Vad göra?
Tacksam för hjälp av er kunniga här inne.

Mvh Desse

Re: slaglängd koppling ?

Postat: 13 augusti 2009 kl. 07:38
av lalaw
Hej,
Här kommer en bild på de kopplingsarmar som jag hade i mitt förråd.
Bild
Arm 1,4,5,6 och 9 var så pass slitna att de ej fungerade.
Arm 8 har fått material på kulan påsvetsad. (kommer ej ihåg om det fungerade)
På någon arm så hade kulan nästan lossnat.
Så det är inte så lätt det här med kopplingsarmarna speciellt när våra bilar börjar bli till åren och folk har plockat delar från olika bilar.
Lars

Re: slaglängd koppling ?

Postat: 13 augusti 2009 kl. 08:54
av MinMorris
Man rekommenderas alltså att köpa nya armar?

Re: slaglängd koppling ?

Postat: 13 augusti 2009 kl. 21:31
av Snailspeed
Man köper David Wizards bok "How to modify your Mini". Där står nästan allt man behöver veta och där finns massor med beskrivningar på olika utföranden av samma delar. Till exempel kopplingsarm och huvudcylinder till broms.

Re: slaglängd koppling ?

Postat: 14 augusti 2009 kl. 11:11
av MinMorris
Ska lägga till den i inköpslistan^^