Clubman -73, Now R.I.P!
Re: Clubman -73:a aka Elektra! Total renovering påbörjad...
Fasen va vackra dom är! Det är något med rena snygga SU's 

Måste bara hålla med dig om det därdizapear skrev:Fasen va vackra dom är! Det är något med rena snygga SU's

-
ja nog allt är det 2st Hs4:or.. blir nog dock lite svårt att använda dom som dubbla
Lycka till med ditt projekt!
Mvh Per

Lycka till med ditt projekt!
Mvh Per
Re: Clubman -73:a! Vilande projekt just nu...
Dags att rensa upp lite här nu =)
Vad har hänt nu på senaste tiden då?
Har gått och blivit med Koja nr 3
Koja nr 2 alltså denna Clubbis kommer nu möta sitt öde ganska snart... Inom en 1-2 veckors period!
//Kirill
Vad har hänt nu på senaste tiden då?
Har gått och blivit med Koja nr 3

Koja nr 2 alltså denna Clubbis kommer nu möta sitt öde ganska snart... Inom en 1-2 veckors period!
//Kirill
Re: Bygger släpvagn utav min Clubman -73:a!
Som ni ser så händer det lite annat än planerat!
Då jag fick chansen att köpa en koja där jag slipper rostlagning och svetsning till förbannelse så tog jag chansen att förverkliga en stor dröm jag haft sen jag först såg detta, nämligen att bygga en släpvagn utav ett kojaarsle
Efter en hel del mailandes till bilprovningen så har jag väl fått det hela lite på det torra och jag kommer att beskriva för er som är nyfikna hur jag gick till väga med det hela =)
ALLT kommer att dokumenteras så gott det går så ni som går i samma tankar behöver inte oroa er!
//Kirill
Då jag fick chansen att köpa en koja där jag slipper rostlagning och svetsning till förbannelse så tog jag chansen att förverkliga en stor dröm jag haft sen jag först såg detta, nämligen att bygga en släpvagn utav ett kojaarsle

Efter en hel del mailandes till bilprovningen så har jag väl fått det hela lite på det torra och jag kommer att beskriva för er som är nyfikna hur jag gick till väga med det hela =)
ALLT kommer att dokumenteras så gott det går så ni som går i samma tankar behöver inte oroa er!
//Kirill
Fräckt! Det blir intressant att följa detta 

Upp till svärfar igen och fortsätta...
På schemat idag står följande:
Borra ur alla svetspunkter på sakerna som skall bort (ryggstödet, sitsen, hatthyllan osv osv)
Staga upp karossen fram och bak
Kapa bort det som återstår utav B-stolparna
Slipa rent där karossdelarna för sidorna och baken går ihop samt svetsa ihop dessa för att göra det sömlöst
Och hinner jag, så ska jag ta och kapa ur golvet som är kvar då jag ska ha ett helt golv utan batterifack och fack för reservhjul!
//Kirill
På schemat idag står följande:
Borra ur alla svetspunkter på sakerna som skall bort (ryggstödet, sitsen, hatthyllan osv osv)
Staga upp karossen fram och bak
Kapa bort det som återstår utav B-stolparna
Slipa rent där karossdelarna för sidorna och baken går ihop samt svetsa ihop dessa för att göra det sömlöst
Och hinner jag, så ska jag ta och kapa ur golvet som är kvar då jag ska ha ett helt golv utan batterifack och fack för reservhjul!
//Kirill
Känns som att det är dags för en uppdatering...
Har tagit bort ALLT golv samt trösklarna som är kvar för att ersätta dessa med ett helt nytt rakt golv!
Har tagit bort ryggstödet helt och hållet så det är ett enormt hål nu istället
Två stag är svetsade provisoriskt för att hålla stabilitet i chassit...
Det som väntar nu är att jag ska flytta om ena staget, ta bort listan som satt på insidan vid bakre fönstret.
Svetsa fast armeringsjärn runt om samt göra ett krysstag "framtill"...
Valet och kvalet står om jag ska bygga helt nya hjulhus men det återstår att se som sagt! Har inte hunnit med och blästra chassit så vet inte hur allvarligt skadat det som är kvar är efter att ha tagit bort golvet!
Vet dock att jag måste svetsa ny plåt på vissa ställen efter blästringen är klar...
Har även fått reda på att jag "måste" ha ett dimbakljus men att jag får ha ett löst men måste sitta på vänster sida!
Har tagit bort ALLT golv samt trösklarna som är kvar för att ersätta dessa med ett helt nytt rakt golv!
Har tagit bort ryggstödet helt och hållet så det är ett enormt hål nu istället

Två stag är svetsade provisoriskt för att hålla stabilitet i chassit...
Det som väntar nu är att jag ska flytta om ena staget, ta bort listan som satt på insidan vid bakre fönstret.
Svetsa fast armeringsjärn runt om samt göra ett krysstag "framtill"...
Valet och kvalet står om jag ska bygga helt nya hjulhus men det återstår att se som sagt! Har inte hunnit med och blästra chassit så vet inte hur allvarligt skadat det som är kvar är efter att ha tagit bort golvet!
Vet dock att jag måste svetsa ny plåt på vissa ställen efter blästringen är klar...
Har även fått reda på att jag "måste" ha ett dimbakljus men att jag får ha ett löst men måste sitta på vänster sida!
Det går segt på den här fronten just nu också =/ Men ska ta tag i det innan vintern på något sett...
Har iaf börjat spånat på hur dragkroken kommer se ut och denna kommer att svetsas inom kort, men måste dock få hem bilen först så jag kan måtta och ha mig
Har iaf börjat spånat på hur dragkroken kommer se ut och denna kommer att svetsas inom kort, men måste dock få hem bilen först så jag kan måtta och ha mig

En update gällande släpvagnen...
Kommer ta tag i detta så fort jag har tid över för detta =/ Fram tills dess gäller det att spara pengar för detta projekt ihop med renoveringen utav bilen min
Kommer ta tag i detta så fort jag har tid över för detta =/ Fram tills dess gäller det att spara pengar för detta projekt ihop med renoveringen utav bilen min

R.I.P då jag tog och gick lös med rondellen på henne... Så denna finns inge mer 

Re: Clubman -73, Now R.I.P!
Har du kapat sönder allt?
/Mazze
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Japp, iaf chassit! Räddade ju motor och annat så...Mazze skrev:Har du kapat sönder allt?

Hmmm... vad blir det nu då? Beställa en komplett koja i lösa delar och sätta ihop? 

/Mazze
Blir till att fortsätta på min jubileumskojaMazze skrev:Hmmm... vad blir det nu då? Beställa en komplett koja i lösa delar och sätta ihop?