Det gick vägen!
Jag fick lägga till extra vaddering i buren men det hade jag med mig så det var inga problem, sen fick jag snabbt tillverka en slags avbärare som skulle placeras mellan taket och översta burröret tvärs ovanför vindrutan så att huvudet inte kan slå i där om stolen skulle lossna typ. Fattade inte riktigt syftet och funktionen men min snabblösning på parkeringen med en kapad 25l bränsledunk i plast fäst med eltejp godkändes med en muntlig överenskommelse om att jag ska fixa något bättre hemma.
Bilen är nu alltså registrerad med 84 hk, bur och två sittplatser.
Vidare ordnade besiktningsingenjören fram en besiktningstid direkt efter vi var klara med reg.besiktningen och resultatet av den blev blankt papper. Bilen är så låg så den ställde sig på oljetråget/växellådshuset vid bromsrullarna och fick pallas med träbitar och annat för att kunna kontrolleras på lyften men det var inga sura miner. Bra bromsar, bra CO och inget glapp. Batteriet och dess fastsättning glömdes bort liksom skyltbelysning, glapp i svingarmarna, varningstriangel och säkert en del annat men så är det väl när man kommer in med en udda bil.
Riktigt nöjd med SBP i Södertälje (Stn: Moraberg)