Morris -65
Re: Morris -65
Kul idé med Haldan!

Filter till bensinpumpen!
Fick leta länge innan jag hittade ett som passade, Hittad ett företag i Bulgarien som heter Spectromatic och har varit duktiga att sätta ut mått på hemsidan å billigt va de å:

Bensinpumpen har jag tagit från opel å byggt in den i orginaltanken. Original tankutlopp har jag satt returen från insprutningen.
På tankventilationen har jag satt ett litet backfilter så det inte kan rinna ut bensin om jag rullar.
Använder alltså ingen kolkanister som sitter på dom flesta nyare insprutare.

Fick leta länge innan jag hittade ett som passade, Hittad ett företag i Bulgarien som heter Spectromatic och har varit duktiga att sätta ut mått på hemsidan å billigt va de å:

Bensinpumpen har jag tagit från opel å byggt in den i orginaltanken. Original tankutlopp har jag satt returen från insprutningen.
På tankventilationen har jag satt ett litet backfilter så det inte kan rinna ut bensin om jag rullar.
Använder alltså ingen kolkanister som sitter på dom flesta nyare insprutare.

Senast redigerad av Morris den 28 september 2017 kl. 09:45, redigerad totalt 2 gång.
Senast redigerad av Morris den 28 september 2017 kl. 09:44, redigerad totalt 2 gång.
Senast redigerad av Morris den 28 september 2017 kl. 09:41, redigerad totalt 3 gång.
Verkligen snyggt!
Hmm, det är ju något att ta efter så att man ser dem dagligen och får upp inspiration att jobba vidare på projekten!
Tack för att du delar bilder !
Hmm, det är ju något att ta efter så att man ser dem dagligen och får upp inspiration att jobba vidare på projekten!
Tack för att du delar bilder !
Tackar!
Å alla som kommer förbi börjar prata koja när dom ser delarna
så man får extra trevligt på jobbet!
Å alla som kommer förbi börjar prata koja när dom ser delarna

Senast redigerad av Morris den 22 september 2017 kl. 15:28, redigerad totalt 1 gånger.
Actionscen i fönstersmygen på mitt kontor.

Har letat gummigenomföring för alla elkablar och hittade till slut en på baksidan av en volvo lampa.
Fick svarva en ring i alu som jag bultade i torpedväggen!

Fick svarva en ring i alu som jag bultade i torpedväggen!

Senast redigerad av Morris den 28 september 2017 kl. 09:42, redigerad totalt 2 gång.
Han med att skruva lite koja i helgen!
Testade mina nya fälgar!

Och byggde om en gammal oljeburk till spolarvätskebehållare som jag har tänkt montera i bagaget!

Monterade framstötdämpare!

Testade mina nya fälgar!

Och byggde om en gammal oljeburk till spolarvätskebehållare som jag har tänkt montera i bagaget!

Monterade framstötdämpare!

Senast redigerad av Morris den 22 september 2017 kl. 15:34, redigerad totalt 2 gång.
Fantastiskt snyggt bygge, lyfter på hatten även om jag inte heller är så förtjust i att A motorn bytts ut men oavsett så är bygget fantastiskt snyggt
//Thomas

//Thomas
Tack Crona!