Austin Mini 1000 Saloon-76:a - totalrenovering 2009-2012

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Drutten

Re: Austin Mini 1000 Saloon-76:a - totalrenovering 2009-2012

Inlägg av Drutten »

Jo, visst var det du :) vi möttes i oppebyrondellen isåfall runt tre-tiden?? En granne här har en knallgul koja som de vill sälja och aldrig kör med...det är nog den enda jag sett här. Sen har jag sett en cab på hargsvägen förra sommaren.

Ska bli kul att få ut min... :P

Jag tröttnade på soffan vid 20,15 och gick ut i garaget. Fick dit gaswire, förgasaren och en switch till vindrutespolningen. Luftburken får åka på imorgon, glömde ta bort den delen som gamla Luftburken sitter på, så det blir att skruva bort den då..
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Användarens profilbild
HerrSlentrian

Sv: Austin Mini 1000 Saloon-76:a - totalrenovering 2009-2012

Inlägg av HerrSlentrian »

Jo det stämmer bra. Hade varit ute i stigtomta en sväng.
Tar vartenda möjlighet man får för att köra kojan nu när den fungerar som den ska. Kul att man kan göra någon glad. :-)

Hur ligger du till i tidsschemat då? När räknar du med att vara färdig med kojan då?
Räknar med dig ute på vägarna snart.

Skickat från min HTC EVO 3D X515m via Tapatalk 2
Austin Clubman MKIII (1972)
Användarens profilbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Har bestämt med autolack den 7:e att lämna den och jag MÅSTE få hem den innan långhelgen veckan efter för att montera på allt. Har min besiktningstid bokad den 31:a maj så efter den ska det bara vara att åka hoppas jag....

Nästa steg nu är att testa att kicka igång motorn och se om detta är möjligt 8)
Användarens profilbild
HerrSlentrian

Sv: Austin Mini 1000 Saloon-76:a - totalrenovering 2009-2012

Inlägg av HerrSlentrian »

Kul. Då får jag hålla utkik efter dig runt det datumet...

Skickat från min HTC EVO 3D X515m via Tapatalk 2
Austin Clubman MKIII (1972)
Användarens profilbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Dagens mek:

Mattorna
Stolsfäste-modifiering (skit passform på skenorna under)
Luftfilter
Gaswire
Centerkonsollen (JA, det blir svintrångt vid pedalen)
Användarens profilbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Här kommer ett smakprov på inredningen.... är himla nöjd. Dock måste jag modifiera centerkonsolen för det blir verkligen för trångt vid fötterna... men jag hoppas det funkar efter det...
Bilagor
sätet.JPG
Användarens profilbild
Gerry
Kontakt:

Inlägg av Gerry »

Det där blir ju att bli riiiktigt snyggt!
Användarens profilbild
heemini

Inlägg av heemini »

Jag skulle aldrig våga ha den fina inredningen monterad i bilen under lackning...... :shock:
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Nej, den tar jag ut då... Det här gjorde jag för att passa in stolsunderredena som hade en usel passform, fick borra upp vidare hål för att kunna montera på dem.....
Användarens profilbild
heemini

Inlägg av heemini »

Puuuh....blev lite orolig där ett tag :wink:
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Idag blev det vinylarbete. Jag klädde helt enkelt min träpanel i gråsvart vinyl. Det var pilligt som attans men nu är den klar. Suddig bild men ändå....
DSCN4057.jpg
En av luckorna blev inte helt bra men går ju att korrigera nåt annat år :roll:

Sen blev det provmontera och demontera och det är det jag hann med......
Användarens profilbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Lackeraren ringde nyss... han tar bilen redan nästa vecka.... whiiiiiiiiii....... nu gäller det att montera dörrar och huv snabbt som attans eftersom vi åker till kroatien på fredag... hinner inte meka förrän på tisdag igen....

Jisses va jag är lycklig över att han äntligen ringer och dessutom vill ha in bilen NU!!!

Jepp, de blir helkväll i garaget... :)

DHL levererar dessutom ännu ett paket från England idag.... tror det är rattadaptern, hoppas det iaf.

JULAFTON I KOJFABRIKEN!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kan tillägga att ungarnas kompisar är mäkta imponerade av kojan. Jag låter dem självklart sitta i den och prova baksätet så mycket det går för att skryta lite över bygget. Min kompis dotter (18 år) var eld och lågor efter provsittningen berättade hon... hi hi...
Användarens profilbild
Mr Gotland
Moderator

Inlägg av Mr Gotland »

Bra jobbat :)
ska bli roligt att se när den är klar

Kämpa på
1 - Austin 850 Pickup -62
2 - Mini Marcos -65
3 - Morris 850 Super -61

// Emil
Användarens profilbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Uppdatering!

Igår var vi i garaget hela dagen, skulle hänga dit allt på den som skulle med på lackeringen, dörrar, huv, baklucka, lister, breddare... Allt gick enligt plan tills vi skulle leta upp gångjärnen. De är PUTS VÄCK!!! skit också, både jag och mannen tänkte så det knakade. (Man saknar aldrig kossan förrän den inte är hemma typ). Eftersom jag har haft så mycket delar i olika lådor och även flyttat under tiden den varit nedplockad så hade vi inte nåt hopp egentligen men på gott och ont åkte vi till Svets-Jörgens garage och letade lite men där hittar nog bara Svets-Jörgen.. :wink: och han var inte med när vi letade utan på sina folk-race-äventyr med dottern.

Nåväl, lite bubbelplast och silvertejp löser det mesta...

Vilket fall så la jag en expressorder igår och beställde nya ihop med lite andra saknade delar...

De små detaljer jag upptäckte igår är att JA, kojan är hööööög... dämparna har verkligen gjort sitt... domkraften kommer under den gott och väl (kanske lite väl... ja, jag vet...) men jag kör mycket på dåliga vägar så det kanske i slutändan är tur för bilen... sen är jag en sk Rally-Kalle enligt mina vänner :lol:

Jag pumpade däcken och ful-lackade de gamla fälgarna (för att inte rosten skulle smitta :lol: ) och klämde på dem. Vill ju inte få mina yokohama lackade av misstag... Dock fick några av mina nya hjulmuttrar åka på därför jag troligen sumpat de flesta av mina gamla. Stolar och baksäte åkte ur och sen var den klar

Imorse fick kojan åka bil till lackeringen, här kommer lite foton
Bilagor
DSCN4084.JPG
DSCN4082.JPG
DSCN4081.JPG
Användarens profilbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Hoppsan va snabba Minispares var då man beställde expressleverans. Beställde kvällen 1 maj och fick leveransen 3 maj på em. Hann t o m ner till lackeraren och lämna gångjärnen igår. Glömde dock beställa nya förstyvningsplattor som är rätt slitna men de får jag väl sätta dit senare.

Men det var kul att komma ner till bilen, han hade redan börjat med spackling av taket och hittade då småhål i i nederkanten på dropplisten över passagerarplatsen. Han skulle täta det med nån massa de hade. Inte undra på att det var blött på golvet alltså :shock:

Fattar dock inte hur jag själv missat det när jag synade bilen efter blästring men den var kanske för hög :lol:

Ska ner och titta till bilen nästa vecka igen... är så kul att följa arbetet. Håller bara tummarna nu för att inte nån på firman blir sjuk så det blir fördröjning men han lovade (nästan) att jag kan hämta den tisdag vecka 20. Sen är det långhelg och bara köra på som tusan.... Motorn är väl det som jag mest oroar mig över.... tänk om det är nåt som klickar och inte funkar....
Skriv svar