Först lite allmänt, sedan svara på lite frågor! Mätte och klippte till en mall ämnad "works" boxen för startnyckel, varvräknare etc.. Den kommer sitta t.h om instrumenteringen och vara en aning vinklad mot mig, sådär lagom sportigt...

Har någon tips på hålsåg alt. firma/firmor som brukar ta större hål (i 2mm aluminium) och jag tänker ju främst på varvräknare som behöver ett skapligt sådant... Antingen är jag snål men det känns onödigt att köpa en seriös hålsåg för detta ändamål. (Och sedan kanske inte använda den något mer)
Kanske att gå händelserna i förväg, men jag var och hämtade mitt ämne för trimmotor (och växellåda) idag!

Det enda jag inte tog med var den riktigt gamla modellen på fläktblad... I metall! Ni vet den med oändligt massa blad och tung! Vid närmare eftertanke skulle jag kanske plockat med den?? Singlat Frisbee med den, och passat till någon jag ogillar väldigt mycket!!!
Motorn i sig då? Den stod eländigt till i en mörk hangar, jag fick tidigt i våras klättra och i det närmsta krypa in bland all bråte, där stod den på en europapall med två varv pallkragar. Gnuggade fram på motorkods-plåten för att konstatera att det var en 99H motor, krälade och krumbuktade så jag kunde vrida runt motorn. Lägligt var toppen bortskruvad.. Så jag krälade lycklig därifrån för att konstatera att det
inte var några vändkanter i loppen!
Scoopet! Jag mätte in och borrade hålen för att fästa den i huven dag. Det slutgiltiga resultatet lär vänta lite på sig, då jag vill lacka huven & scoopet först! Ska träffa en polare som är en jävel på att lacka nu på onsdag 18/9 och kan kanske få något besked om när. Däremot beställde jag typ krom/universallister förra veckan från en tryckochpysstylingnätbutik, som jag tänker smeta dit på scoopet! En liiten detalj som jag bara vill ha, men som jag fick lite bekräftat när jag var på en skrot efter listbeställningen. Där stod en Austin-huv(?) med
originalscoop i huven så att säga. Kan inte erinra vilken (Austin)modell, men scoop hade den, och i själva
mynningen satt det en kromlist!
Austin/morris huv med scoop..

(OBS forumfuckbilder vänder bilden fast än jag laddar upp den rättvänd, ni för vända er laptop upp&ned eller stå på huvud vid stationär datoranvändande)
Universallister från blueride.se
Så till skrynkelfärgen då.. i mitt nästa inlägg!