Morris -65
Re: Morris -65
Hittade en gammal gravyrmaskin!
Senast redigerad av Morris den 28 september 2017 kl. 09:54, redigerad totalt 2 gång.
Senast redigerad av Morris den 28 september 2017 kl. 09:51, redigerad totalt 1 gånger.
Går väldigt sakta framåt här men nån liten del hinner man med ibland!
Saknade yttersta delen på blinkersspaken.
Beställde nytt glas och den andra delen svarvade jag till i mässing ( ska målas svart )

Saknade yttersta delen på blinkersspaken.
Beställde nytt glas och den andra delen svarvade jag till i mässing ( ska målas svart )

Senast redigerad av Morris den 22 september 2017 kl. 15:41, redigerad totalt 1 gånger.
Hittade en liten koja i rätt färg som jag modifierade lite med båge och svarvade hjul

Nu saknas det bara en Opel motor

Nu saknas det bara en Opel motor

Senast redigerad av Morris den 22 september 2017 kl. 15:32, redigerad totalt 1 gånger.
Jäklar vilket pill!!
Men snyggt blir det
Men snyggt blir det
Tack Gerry!
Ja det va lite pilligt tex hjulen är 10mm utvändigt å bågen är 1.6mm svetstråd!
Ja det va lite pilligt tex hjulen är 10mm utvändigt å bågen är 1.6mm svetstråd!
Senast redigerad av Morris den 22 september 2017 kl. 13:30, redigerad totalt 1 gånger.
znyggt. blir det vinyl eller krymp-lack?
MVH Mikael
MVH Mikael
Tack Mikael!
Har inte bestämt mig vad som blir snyggast?
Allt övrigt svart är pulverlack men ska man lika eller ?
Har inte bestämt mig vad som blir snyggast?
Allt övrigt svart är pulverlack men ska man lika eller ?
Hmmm... Det är ju så vackra de där mätarna... och brittiskt race har ju alltid passat med krymplack tycker jag. Jag hajjar att du vill att det lirar-ihop och därför förstår jag din anmodan om pulver... Ditt projekt... dina val
. Krymplack röstar i alla fall jag på. Vinyl ger kanske för ombonad känsla... lite jaguar XK 150. Åh hujedane mej det skall vi ju undvika 
Mvh Mikael Lindholm umeå

Mvh Mikael Lindholm umeå
Helt rätt ingen vinyl
Håller med att krymplack skulle passa bra!
Har bara testat Biltemas krymplack på min Halda kopia å de blev inte hundra!
Måste testa fler typ VHT eller Plasti-Kote! Eller finns det andra som är bra!

Håller med att krymplack skulle passa bra!
Har bara testat Biltemas krymplack på min Halda kopia å de blev inte hundra!
Måste testa fler typ VHT eller Plasti-Kote! Eller finns det andra som är bra!
Senast redigerad av Morris den 22 september 2017 kl. 15:42, redigerad totalt 1 gånger.
Ja kör krymplack. Det blir alltid snyggt!
VHT är den bästa jag testat. Fast Plasti-Kote och Biltema fungerade i praktiskt taget lika bra för mig. Själva krympningen har jag gjort i ett gammat torkskåp.
Dock verkar det som att det är svårt att få tag på VHT numera. Kan vara av miljöskäl kanske?
VHT är den bästa jag testat. Fast Plasti-Kote och Biltema fungerade i praktiskt taget lika bra för mig. Själva krympningen har jag gjort i ett gammat torkskåp.
Dock verkar det som att det är svårt att få tag på VHT numera. Kan vara av miljöskäl kanske?
Austin Countryman 1968
- Jonas Garage
- Kontakt:
Jag tror Biltema har slutat med krymplack, deras produkter # 3657, 3658 och 3659 finns inte längre och enligt personalen i Uppsala försvann krymplacken från sortimentet för flera år sen... Men man kan ju hoppas att den kommer tillbaka.
Vad tror du om att rospolera plåten för mätarna ?
/ Jonas
Vad tror du om att rospolera plåten för mätarna ?
/ Jonas
Rospolera skulle också kunna bli snyggt men kan vara jobbigt med blank yta om den bländar.