Lilla Rödluvans äventyr
Re: Lilla Rödluvans äventyr
Nu har jag testat med nyladdat batteri och bilen låter såhär:
http://www.timppa.se/stuff/VID_20121104_140334.mp3
Ingen start än mao, även fast den vid ett startförsök var nära att vilja hoppa igång. Får bli en sväng till garaget för vidare undersökning imorgon.
http://www.timppa.se/stuff/VID_20121104_140334.mp3
Ingen start än mao, även fast den vid ett startförsök var nära att vilja hoppa igång. Får bli en sväng till garaget för vidare undersökning imorgon.
Du skrev tidigare att du hade gnista har du det fortfarande??
Om du har gnista testa om den tänder på startgas så får du direkt svar på om det är bränsleproblem.
Förresten stanna under körning, nålen har inte släpt?? Men skit samma kolla först om den går på startgas.
//Thomas
Om du har gnista testa om den tänder på startgas så får du direkt svar på om det är bränsleproblem.
Förresten stanna under körning, nålen har inte släpt?? Men skit samma kolla först om den går på startgas.
//Thomas
Gnista finns ja. Nålen sitter också kvar. Tänkte inte på att kolla tändstiften om de var blöta efter gårdagens försök men ska ta och testa med lite startgas som du säger.
Bilen har varit alltid varit svårstartad när den är kall. Då har det låtit exakt likadant, men startat till slut efter några försök.
Har inte justerat ventilspelet heller sedan inköp av bilen(2008)
så det ska jag också göra 
Bilen har varit alltid varit svårstartad när den är kall. Då har det låtit exakt likadant, men startat till slut efter några försök.
Har inte justerat ventilspelet heller sedan inköp av bilen(2008)

Det kan nog vara ide speciellt om du kör med blyfri bensin och original topptimppa skrev:Har inte justerat ventilspelet heller sedan inköp av bilen(2008)så det ska jag också göra

//Thomas
Bilen startade med hjälp av startgas. Tog ut förgasaren och öppnade upp och tittade i den och allt såg bra ut. Satte ihop allt igen och sen startade den!
Vet inte vad felet berodde på, kan kanske vara som minijanne misstänkte att flottören hade hängt sig. Bilen betedde sig normalt när jag sedan körde en sväng.
weeee
Nästa projekt blir att byta till elektroniska fördelaren. Är även otroligt sugen på att införskaffa mig en extra 1275cc motor och renovera den på köksbordet över vintern.

Nästa projekt blir att byta till elektroniska fördelaren. Är även otroligt sugen på att införskaffa mig en extra 1275cc motor och renovera den på köksbordet över vintern.
Ok skönt att problemet löste sig, visst kan själva flötern ha hängt sig och när du sen vänder upp och ner på förgasaren så lossnar den men oftast så hänger flottören sig så åt andra hållet att den inte stänger helt och bilen flödar.timppa skrev:Bilen startade med hjälp av startgas. Tog ut förgasaren och öppnade upp och tittade i den och allt såg bra ut. Satte ihop allt igen och sen startade den!Vet inte vad felet berodde på, kan kanske vara som minijanne misstänkte att flottören hade hängt sig. Bilen betedde sig normalt när jag sedan körde en sväng.
Kommer du ihåg om det rann ut bränsle ur förgasaren när du tog av den?
Hur som helst för att vara på den säkra sidan så lyft av locket på flöttörhuset slå ut sprinten och skruva ut själva nålventilen så du inte har smuts som täppt till nålventilen.
I kökettimppa skrev:Är även otroligt sugen på att införskaffa mig en extra 1275cc motor och renovera den på köksbordet över vintern.

//Thomas
Ja det rann ut bränsle när jag öppnar upp flottörhuset.
Nålventilen har jag aldrig pillat på så det kanske man skulle göra. Det är nålventilen som är nr39 på http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... /hif44.jpg ?
#32 - som nålen sätter sig i tog jag iaf bort och tittade i.
Nålventilen har jag aldrig pillat på så det kanske man skulle göra. Det är nålventilen som är nr39 på http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... /hif44.jpg ?
Ja nålventilen är 39 (sätet) och 38 själva nålen, beroende på typ så kan du ta ut nålen men oavsett så skruva av ventilen helt och se så det inte sitter smuts som kan täppa till.timppa skrev:Ja det rann ut bränsle när jag öppnar upp flottörhuset.
//Thomas
Förra helgen fick jag till sist tummarna ur och monterade in min nya 45D elektroniska fördelare och än så länge känns det bra med den i. Tillsammans med nya tändkablar så verkar dessutom bilen ha blivit mer lättstartad när den är kall(något jag har haft problem med)

Och besiktningen är nu avklarad med perfekta resultat.

Såklart
- grattis!

Grattis!timppa skrev:Och besiktningen är nu avklarad med perfekta resultat.
Grattis.. Kul när det går framåt.. det är inte alltid det gör det när man har koja.. 

Grattis.
La märke till dina skärmbreddare, var beställde du dom??
La märke till dina skärmbreddare, var beställde du dom??