crowan skrev:Så grymt coolt. Har du lämnat iväg det till någon som har tryckt upp dekalerna, eller har du gjort alltihop själv?
Man blir rätt sugen på att dekaltrimma...
Själv är bäste dräng....Dom stora är vanlig klistervinyl med utskurna siffror/text och dom små skrivna på färglaser. Finns vinyl för färglaser fast jag har dragit på en film över färgen så man kan tvätta.
Min växellåda bråkar lite. Backen är trög och vill låsa sig. Var tvungen att fixa original spisen så man har reserv motor. Den var i otroligt bra skick. Behövde bara slipa ventilerna. Bytte alla packningar/p-boxar oxå så man slipper lämna spår efter sig. Tänkte byta motor till helgen och kolla igenom växellådan på andra spisen. Fast man börjar bli sugen på något hårigare under huven...
Hey, vad har du för typ av färg att lacka motorn med? Sprutar du över hela motorn bara eller? Hur rengjorde du innan? Kanske står på din sida?! Jag tar en titt / Nicke, den frågvisa =)
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Det är en helt vanlig färg. Tror det heter alkyd. Märket är Miranol och 1/2 liter kostar 80 spänn. Först tvättar jag med avfettning sedan innan jag sprutar på färgen så fyller jag sprutan med thinner och sprutar hela motorn så man säkert blir av med all olja. Har alltid gjort så med mina motorer och det har aldrig lossnat färg.
motor färg finns att köpa av jana eller bodins men jana e billigare,har prövat att beställa själv från england men dom får ej skicka sprayburkar med posten
Jag gick och köpte mig en sommarstuga och var tvungen skaffa en ny bil så jag sålde pärlan. Det bästa av allt är att köparen är en otrolig entusiast och kommer att göra en massa trevliga saker med bilen. Lite tråkigt ar det väll att vara utan koja men man får väll skaffa ett nytt projekt om något år.