Fy fan för mina växlingslägen. Och jag hissar nya säkringar...
Fick leveransen idag. Vi monterade nya blinkersspaken och medföljande elklump. Helljuset funkar direkt

men inte blinkersen... Vi tröttnar och gör det mest oväntade och löjligaste testet... mäter på den sprillans nya säkringen... vad händer???? Ingen kontakt. Lyckligtvis kom jag på i sista stund när jag beställde att köpa lite extra 35:or... testade med en ny och vad.... jo det blinkade av bara helsike.-!!! Alla dessa timmar p g a en jävla liten säkring. Men nu är den lagad iaf!!
Sen monterade jag vacuumslang, proppade insugshålet, drog en avluftningsslang från tanken och ut under bilen, ja, sen kom vi till den stora förhoppningen... den där växelstabilisatorprylen. Gick bra att montera men den hjälpte inte nåt. Det som hände var att jag inte fick i backen alls... blev kallsvettig av att bara åka fram och fram och fram i garaget.. ändå kändes det verkligen som att jag hade backen i.
Det slutade med att jag puttade ut bilen så jag inte skulle köra in i verkstadsbänken....
Sen hjälpte mannen att justera den så den kom närmare lådan... då hjälpte det och jag skulle åka på tur...
Första 5 km gick bra (dock inga korsningar) men sen började bilen kännas som den skulle dö... inser att jag inte får i ettan eller tvåan alls när jag åker... skit... men men, jag tar ett ärevarv ner till hamnen (bilkväll i nypan). Sen rundar jag där och känner det lite jobbigt när jag inte kommer framåt utan att tokgasa. När hastigheten kommer upp över 40 km/h så funkar det ju....
Nästa bekymmer är att mitt på stan hoppar gaswire-pluppen ur gaspedalens skåra... (det fattar inte jag för jag tror den gått av... så upp med huven (står nu på trottoaren) och ner med handen och peta... ja, ni fattar... givetvis bränner jag handleden på insuget... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ.. Tur att jag har tee tree olja (hjälper).
Sen smäller jag igen huven och lägger mig ner och ser att pluppen hoppat av.
Okej, då är vi iallafall åkbara hemåt. Plötsligt hoppar ettan i och jädrar vad det går... tills nästa rödlyse,.,, där kommer jag inte framåt eftersom inte en enda jävla växel går att lägga i. Får stänga av motorn och lägga i ettan och sen starta och åka,,, (SÅ TRÖTTSAMT). Det jag glömde nämna var att min son var med och tyckte vid det här laget att det var rätt jobbigt... Glömde också nämna att växelspaken fortfarande agerar 60-talsborr (vevtypen)
Nåja... in på somerfords hemsida och kolla sprängskisserna på rodchange... de säljer tydligen ett bussningskit som funkar till min koja för 50 spänn... hitta också en liten spärr till gaswire/pedalskåran... sen köpte jag några nya stift till hela paketet också. Nu sätter jag min förhoppning att detta hjälper mig att få ordning på växellägena.
Ett annat oangenämt problem är att luckorna på motorn läcker. Jag har fel lucka på den ena (den utan ventilröret) och skulle verkligen behöva rätt lucka. Dock går det inte att köpa den nånstans.., har letat men inte funnit,
Sen läcker kylslangen som är skarvad men nu har vi försökt dra åt den som bara den. Oljeläckaget är däremot inte så kul....