Hej igen.....
Det här tror vi:
Anledningen att den första solenoiden gick sönder tror vi är att stora tjocka strömkabeln mellan startmotorn och solenoiden hade ett sönderskavt gummihölje. Detta lilla "sår" låg an mot startmotorn och orsakade kortis varvid Solenoiden måste ha dött.
Idag när jag drog på tändningen fick vi bara 4V ut från solenoiden till startmotorn. Det var då vi kände att kabeln var varm och vi började skärskådada den... Självklart så låg alltså det sönderskavda precis så att den höll att dra ur kraften när tändningen slogs på.
Så vi tejpade ihop hålet med eltejp och brummmmmm. Imorn åker jag och köper en ny kabel... Måste ha en hel.
Sen allt började funka igen så tog vi en provtur....
Plötsligt börjar motorn gå hur slött som helst och börjar hoppa och låter som en gammal gräsklippare....
Men lite har jag lärt mig så upp med huven och kolla tändkablarna och ja, en hade hoppat av....
På tal om det... Borde inte tändkablarna sitta hårt och stanna på fördelarlocket?? Mina känns lösa och kan bevisligen hoppa av i farten....
