Sida 7 av 13
Re: suzuki swift mini
Postat: 29 maj 2008 kl. 13:31
av G13B
Morris skrev:Hej!
Snyggt bygge med helt rätt stuk
Har du hunnit känna någon skilnad efter stummonteringen av bakvagnen både för och nackdelar(oljud)?
Bytte du fälgar för stil eller funktion (breddade dom gammla för mycke utåt?)
bilen låter OBESKRIVLIGT högt inne i kupén, kör med kåpor men det blir någon sorts resonans i dom så jag ska
testa öronproppar…har inte märkt någon skillnad i ljud med den nya bakvagnen
Har också testat att trycka dit lite ljuddämpningsmatta bakom förgasarna – ingen som helst skillnad typ!
Fälgarna fick ett ryck och bytte, less is more…men kanske smackar på 7x10 splits i framtiden, tror dock att den går betydligt bättre på vägen med dom jag har nu, ingen "torque steer" alls nästan och vandrar inte omkring så mycket om det är lite guppigt…
lite bilder som jag postat på 16v, orkar inte ens översätta
Finnished door, welded the little handle straight to the tab

3-point + harnesses, that is the law around here…

Battery box, steel/alloy lid, rubberised inside, bike batteri is strapped inside, ventilation hose through the floor

Gauges light up! Tested the D-pic gauge (g-meter), good fun! 0-60 – calibrating – GO! Fuses live under the black box.

Heart of the car

Rear shot showing the new exhaust routing
Cheers
//marcus
Re: suzuki swift mini
Postat: 5 juni 2008 kl. 17:10
av G13B
Fick min nya koppling idag, 6-pucks sinterlamell med kraftigare fjädrar ska palla 245nm , går även att uppgradera till 500nm om man ska köra gas/turbo, (samma lammel men kraftigare fjädrar/tryckplatta)
För att den här kopplingen skall passa får man öka centrumhålet i tryckplattan till 125mm.
Kopplingen kostade 2.100:- från rv enginering, holland, Ruud heter han som har firman, riktigt duktig på suzuki, säljer all sjöns prylar turbo kit, billet svänghjul m.m. rekommenderas!
//Mackan
Re: suzuki swift mini
Postat: 5 juni 2008 kl. 22:48
av Ola
skulle va kul å veta hur pass svårkörd den blir med en sån lamell. Borde bli "av/på" effekt.
Har själv kass koppling i min swift mini. men köpte standard lamell,tryckplatta urtramplager på ebay för 900 spänn ink. frakt...ja jaj det va billigt iallfall (smålänning som man e )
det tråkiga e att man måste ur med motorn igen ...
Re: suzuki swift mini
Postat: 5 juni 2008 kl. 23:01
av G13B
Ja riktigt surt undrar om man kan byta den när motorn sitter i? Tror jag kan dra ut lådan tillräckligt för att få ur den…bara skruva väck fronten, v drivaxel, startmotor borde funka!
6-pucken skall vara lite mindre av och på än 4-pucken…jag har hydraulkoppling så den är iallafall lättdoserad,
rapport kommer!
köpt mig ett set fälgar, compomotive 5x10", ska köra dom utan breddare så hoppas dom inte sticker ut för mycket

visst är dom coola

lite lustigt att frakten kostade mer än fälgarna…det blir falken för 365:- däcket på dom fast egentligen skulle man ju vilja haft 032:or

Shot with
FinePix S5000 at 2008-06-05
Re: suzuki swift mini
Postat: 6 juni 2008 kl. 22:23
av Mini Maz
Hur långt har din motor å låda gått
Ska köpa en swift som jag ska ta motor och låda ur å lite mer, men problemet är att dom flesta swift gti har gått så långt. Jag vill inte renovera motor å låda. Så hur pålitliga är motorerna

och är dom så dyra på reservdelar som alla andra jappsare

Re: suzuki swift mini
Postat: 7 juni 2008 kl. 00:05
av Henrik
Skit snygga fälgar var har du köpt dom och vad kostade dom?
//Henrik
Re: suzuki swift mini
Postat: 7 juni 2008 kl. 10:57
av G13B
Mini Maz skrev:Hur långt har din motor å låda gått
Ska köpa en swift som jag ska ta motor och låda ur å lite mer, men problemet är att dom flesta swift gti har gått så långt. Jag vill inte renovera motor å låda. Så hur pålitliga är motorerna

och är dom så dyra på reservdelar som alla andra jappsare

Inte en aning…10.000 kanske, jag har gamla bes papper där kan man nog se
Suzuki maskinerna är grymt stryktåliga men växelådorna och då särskilt 2:an är känsliga (mk2-), mk1 lådan är av annan konstruktion 4 pinnad diff mm håller mycket bättre, man brukar kunna hitta en komplett låda för runt 500:- så det är ju inte någon jättekatastrof om det går sönder…
Henrik;) 900:-

frakten kostade samma från england, köpte dom privat av en kille på turbo mini forumet,
han hade 8 men jag tror att dom andra fyra är sålda också, tror dom är från 70 talet inte riktigt säker…
http://turbominis.co.uk/forums/index.ph ... tid=223870
//mackan
Re: suzuki swift mini
Postat: 7 juni 2008 kl. 22:27
av Mini Maz
Tack för svar nu ska det köpas swift
Snygga fälgar passar ju perfekt in på det stuk du har på kojan

Re: suzuki swift mini
Postat: 12 juni 2008 kl. 22:31
av G13B
Rhimba!
xdi på rattarna kan man ställa in tändningen när man kör om man vill, eftersom min 4 åring tycker det är kul att busa i kojan så brukar jag kolla dom innan körning…
Tändspolarna, glömmer man jordkabeln står bara skorna kvar om man rör chassit när motorn är igång

ganska fullt med grejer under huven nu
//mackan
Re: suzuki swift mini
Postat: 13 juni 2008 kl. 10:32
av johnson
Vackert:P
Har du rör hela vägen tll slavcylindern?
Re: suzuki swift mini
Postat: 13 juni 2008 kl. 12:12
av G13B
johnson skrev:Vackert:P
Har du rör hela vägen tll slavcylindern?
jajjemän!
Re: suzuki swift mini
Postat: 15 juni 2008 kl. 23:20
av G13B
Re: suzuki swift mini
Postat: 16 juni 2008 kl. 19:54
av pickupkalle
hörrö,pressade du på startkransen utan att värma den??? gjorde du det så kan jag gratulera för dom brukar spricka om man gör så,å har du värmt den så har den ramlat dit av sig själv
Re: suzuki swift mini
Postat: 16 juni 2008 kl. 20:55
av G13B
pickupkalle skrev:hörrö,pressade du på startkransen utan att värma den??? gjorde du det så kan jag gratulera för dom brukar spricka om man gör så,å har du värmt den så har den ramlat dit av sig själv
misstänkte det…har inga grejer att värma med

gött att ha lite flyt för en gångs skull

är det inte lite mesigt att värma på den

Re: suzuki swift mini
Postat: 28 juni 2008 kl. 14:10
av kimmo
hej var det svårt och ställa in förgasarna? och vrf har du en annan tändning funkar inte det med den som sitter där? det jag vill komma till är att om man förgasarkonventerar swift motorn så behöver man inte elsystemet ifrån swiften va? ska ge mig in på ett bygge därför undrar jag mvh kimmo