Skönt att höra att steg-1-kitet hjälper Har ju också ett sånt som ska på så småningom. Var det nåt som krånglade vid monteringen? Nåt man ska tänka på?
/Drutten
Det är så enkelt så. Du ska ju ändå montera allt från början. Nytt grenrör/avgas och insug - inga problem. Nytt luftfilter. Ny förgasarnål om det följer med och om man vill. Lite finjustering av förgasaren och vips så har du ett par hästar extra
jag tänkte ha det först men eftersom jag har hydrolastic blir det så bängligt att komma åt påfyllningen om man sätter utblåset i mitten. Jag är väl halvnöjd - jag bänkade bilen hos Rolf Lundblad efteråt och han sa att nålen (som följde med kittet) var skit, aldeles för fet - så jag kör på orginalnålen, lätt moddad. 55 hästar blev det (39 på hjulen) vilket är ungefär vad den hade när den rullade ut från fabriken. Vet inte om det är bra eller dåligt men för en 40 år gammal bil att prestera samma som när den var ny är väl OK... ...och 140 är ju en rätt lagom hastighet (enl spec så skall toppfarten vara 120 (?) ...
Jag har också originalnålen kvar. Hade ett he..e att få den att gå bra med den som följde med. Jag har hastighetsmätare från en bil med 12" hjul så min gör närmare 160
Va besviken jag kommer att bli när jag får ork att montera i de riktiga instrumenten....
Bilen upp-pallad, allt demonterat och hydrolasticen tömd. I morgon åker bakramen av. Hittils har det gått sååå mycket smidigare än jag trodde det skulle gå. Kommer inte längre idag - måste flytta på tanken för att komma åt övre fästet till hjälp-fjädern och jag hittar inte bilnycklarna med tanklocksnyckeln - hur frusterande är inte det på en skala. Tar bilder i morgon och återkommer. Nu: the, mackor, muffins och en god natts sömn...kanske en dusch så man inte blir utsparkad ur sängen